Sunday, February 17, 2008

Underlig tradition vi skapat...

Mitt i särklass sämsta tentaplugg någonsin. Jag kastar in handduken och konstaterar att jag ska ha sjukt mkt tur om jag ska klara mig imorgon. Hur kunde detta hända? Från konstanta toppambitioner till nedersta botten?

Mitt försvar består av det faktum att hela kursen består av 5 delkurser vilket innebär att jag, om jag skärper mig från och med NU vill säga, ändå kan sluta med gott betyg i slutändan. Låt oss hoppas att min motivationsnivå snarast höjs.

Jag finner mig själv inbunden i en slags ritual där jag pluggar vid köksbordet med Keba mittemot i cirka en kvart, blir less och flyr till soffan, inser efter ett tag att det inte går för sig men förmår mig ändå inte att lyfta på rumpan, ropar därför på Keba som handgripligen lyfter mig ur soffan och BÄR mig (sprattlandes) tillbaka till köket. Se där - ytterligare en fördel med att ha en sambo.

No comments: