Wednesday, February 27, 2008

Friskis & Svettis - Kunde de åtminstone inte valt ett coolare namn?

Det var då förbaskat vad svårt det ska vara att pallra sig upp i tid. Eller ja, kliva upp överhuvudtaget. Måste bums ner till affären för viktigt ärende.

Idag blir det pysseldag, förhoppningsvis lite plugga också. Och träning på nytt pass. Måste. Ikväll innan jag börjar jobba (ska jobba två nätter) ska jag med My på Patrics danspass. Weeehooo!!! Patric är grym men kör ändå på Friskis & Svettis. Det känns lite hjälteaktigt. Som ett förbarmande. Värsta coolingen som tar nördarna i sin famn. Eller är det inte röda cykelbyxor, rött pannband och plocka äpplen som gäller längre?

När jag följde med mamma på Friskis för många år sedan på ett jympapass fick jag enorma skrattattacker. Att stå i ring med sin mor mittemot utföra alla dessa rörelser var så ohejdat roligt.

Tänk om Patric också plockar äpplen? Och har en stereo i mitten med radio hits? Hmm...Då kommer jag skratta åt dig My. Big time. HO HO HA HA HA.

1 comment:

My said...

Haha, ja man vet ju aldrig vad som händer. Han kanske överaskar med lite plocka äpplen-moves bara för dig ;-)