Monday, February 4, 2008

Hela min grymma dag

Ja hörrni, gårdagen (lördag) var verkligen en underbar dag. Det trodde jag inte när jag lade mig för att sova tre timmar innan väckning. Så sjukt tungt att ta sig upp.

CHRIS! Som precis kommenterade as I´m writing. VI SER PÅ SUPERBOWL VI MED!!! Keba undrar vilka vi ska heja på? Puss på er alla L.A.-coolingar!

Samlades kl åtta på Idrotthögskolan. Vi på Söder fick årets tröjor, bruna, med texten Söder glöder. Jovars. Mingel följde bland en MASSA människor, tusen pers kanske? Sveriges hela SATS-styrka var där för att deltaga på den grymt välorganiserade och påkostade kickoffen. Kändes som att gå omkring dödstrött på krogen utan en gnutta sprit i kroppen. Vi fick nya skor. Jag drunknar numera i träningskor, så om någon av er har 38-39 i skostorlek och är skolös - call me. Jag kan kasta skor på er. Tog ett par riktigt snygga, svarta höga med rosa mönster. Till pampig dånande musik öppnades sedan stora salen, och efter ett mindre tumult höll VD:n sitt välförberedda tal. Lite sektliknande,l helt klart. Men va fasen, ska det vara så ska det vara.

Som tur var hade jag fått tag i en dansbiljett till dagens första klass. (Man fick välja mellan flera olika pass.) Precis som förra helgen på Nike blev det jive med supersköna Annika Sjöö (tillika PUMA-kollega), skillnaden var bara att det var pardans den här gången. Fetbra för mig som fått träna själv sist ;) Jag lyckades som tur var haffa Mirco, och sedan körde vi järnet hela timmen. Såå roligt!!!

Började må riktigt illa vid det här laget. Men heey, pokerfejs funkar även inåt. Låtsaspigghet är hyvens. Käkade god lunch till dansshow på stora scenen. Grymma dansare visade Adidaskläder. Så heta! Vid halv ett kastade jag in handduken och begav mig till Söder. Fruktansvärt komatrött. Körde igenom mitt pass, sedan kastade jag mig på soffan i personalrummet. Sov i drygt en timme, riktigt välbehövligt. Laddade mentalt för jag förstod att det skulle vara rätt många deltagare då de flesta av SATS pass var inställda. Och det var det. Många alltså. Och GRYMT KUL. Underbara duktiga deltagare! Jag körde ett nytt block som kändes bra. All trötthet försvann (njae) av all energi jag fick :)

Blev hämtad av PUMA-gänget och vi begav oss till Alvik där kvällens stora fest skulle hålla hus. Repade några gånger på den minimala scenen. Lite rangligt och mycket trångt men det fungerade. Gick till hotellet där vi skulle få relaxa, tyvärr hade den utlovade bubbelpoolen flygit sin kos. Eller kanske hade den aldrig existerat, who knows? Vi tjejer duschade och gjorde oss piffiga i lugnan ro.

Blev lite nervös när det började lida mot show. Gick tillbaka till gigantiska festlokalen som nu var fylld av coola människor. Pust. Blablablablablablablablablablabla.....Och så körde vi. SÅ JÄDRA ROLIGT!!! Shit...Inga ord kan beskriva. Försöker: Mäktigt, pirrigt, gick sjukt snabbt. I ett av mina flertaliga försök att vara sexig drog jag upp klänningen så till den milda grad att jag visade hela strumpbyxrumpan. Haha. Opps liksom. HO HO HA HA HA ;)

Hade ju missat halva middagen. Så snabbt ner till Söderbordet, fokus främst inriktat på vinet. Gratis är gott ni vet, studentmentaliteten numero uno. Lite mat blev det också. Ganska mycket när jag tänker efter. Allt var hyvens förutom efterrätten som bestod av en massa frukt med lite riven choklad över. Jag vet inte hur andra träningsmänniskor är. Men jag lever knappast som fitnesstidningarna lär. Godis, choklad, chips, ja, va fan helst som är onyttigt - ge mig. Så en stor chokladkaka med lite frukt på hade varit lämpligare. Men å andra sidan, vinet var ju fokusområdet.

Resten av kvällen bestod av DANS, DANS och åter en sjujävla massa DANS. Gaaaaah så dunderroligt! Jag och Sanna stod på dansgolvet som lyckliga små barn. Inget gör mig lyckligare än ett dansgolv fullt av vanligtvis ickedansande människor vickandes på sina höfter till glad musik.

Sedan var det bara frågan att ta sig hem. Är för mig obegripligt att det aldrig finns taxibilar att skicka när man ringer, i Sveriges HUVUDSTAD. Så ni som vill flytta hit, ett übertips är att satsa på taxiyrket. Måste finnas galet mycket jobb. Fick ta tunnelbanan i kylan. Som tur är har jag en älskande pojkvän som möter mig när jag kommer hem på nätterna. Gillar inte tanken på att bli våldtagen. Inte särskilt.

I ett sinnesförvirrat moment för en tid sedan ansåg jag tydligen att just den här söndagen, efter en mycket mödosam vecka, skulle passa sig bra för niotimmars jobb på Nordea. Surt sa räven. Så dagen har spenderats i Uppsala hängandes framför en dator med ena handen i godispåsen. (Tills den handen helst ville hamna i munnen för att trycka bort illamåendet.) Ja, något roligt ska man väl ha. Godis är roligt. Och tröstäta är the shit.

Nu sitter jag och min kärlek i soffan under täcket. Superbowl på TV. Jag vill göra som L.A.-chicksen. Frågade nyss K om matchen hade börjat. Det hade den tydligen. För en halvtimme sedan. Kanske inte kan göra två saker samtidigt i alla fall...

Sov gott om ni inte somnat av redogörelsen redan ;)

No comments: