Sunday, February 10, 2008

Klart en snygg bil ska lappas

Äntligen i sängen. Så skönt! Om det inte vore för att jag måste borsta tänderna innan jag får sova. Attans. Pappa och jag har pratat sedan vi kom hem, så mysigt! Hörde precis hur han andades ut njutandes i vår sköna gästsäng.

Dagen har varit lång men ändå gått fort. Jag och mamma åkte in till stan vid lunch, gick direkt till Sturegallerian och fikade. Letade rika kändisar men såg inte en enda. Verkar vara Söder som har mest att erbjuda på den fronten. Eller ja rika och rika, men kändisar i alla fall. Därefter skulle mamma till sin favoritbutik och gå loss med stålarna. Jag sympatiserade med alla äldre damers äldre män och småbarnen som morsorna släpat med. Vi led lika mycket, jag och snubbarna. Och barnen. Mamma påstod sig få hösnuva bara av att vistas i butiken. Varför? Gudrun Sjödén hade lagt fokus på blommiga tyg i sin vårkollektion. Haha.

Körde dansen, efter små prestationsvåndor. (Har det ofta innan mina pass, inget att bekymra sig över.) Grymt kul! Ännu grymmare deltagare...

Efter passet hämtade pappa och brorsan upp mig och mamma med coola bilen. (Ny Audi A5:a för er som inte läst mitt skryt förr.) Gaaaahhh...Njutning att få åka i den bilen. Pappa lyser upp varje gång någon ger den komplimanger. När vi kom utanför mitt hus kom en främling förbi och kallade den för skönhet. Kanske var det den snubben som sedan ringde en satans lapplisa och såg till att bilen lappades fem minuter efter att vi anlänt. Gush vad jag hatar dem. Säkert någon bitter vänsteridiot som såg bilen och bums ville grusa den borgerliga framgångssagan. Snacka om att jag ska bestrida den boten.

Tillbaka till sjöstaden och där åt vi och tittade på Melodifestivalen. Som sagt, ingen hit. Ännu en biltur för mig och pappa som åkte hem till mig. Det finns inget bättre än att sitta i en skön bil och fara fram i mörket till schysst musik. Synd bara att potentiella (fulla) överkörningsoffer dök upp hela tiden. Stureplan är inte roligt på helgnätter...

No comments: