Monday, February 11, 2008

Desperat

Har tagit tag i pluggandet. Sitter på kontoret och studerar i tio-minuters-intervaller. Känns otroligt intelligent att vi fått tillgång till gamla tentor men UTAN facit.

Så jag frågar den eller de av er som läst FEK B, ekonomistyrning: När man tex. ska ta fram räntabilitet på totalt kapital. Då ska jag använda resultatet efter finansiella intäkter och kostnader PLUS finansiella kostnader. Känns inte det ologiskt? Eller är det så enkelt som att det är resultatet efter finansiella intäkter? För det blir väl samma som efter finansiella kostnader plus samma kostnader. Eller? Jag tänker mig att det blir samma tänk som med två negationer som blir positivt.

Jag är ett mongo. Snälla hjälp mig.

2 comments:

Chris said...

Känns bra att veta att du har koll på sånt där inför vårt företagande ;-) Jag hoppas du får svar av ngn kunnig person.

Jag håller med om att ett möte vore passande. Så därför tar vi och ordnar ett när jag kommit hem. Landar den 5 mars så efter det nån gång. Jag bjuder in mig själv hos er på ett fikamöte kanske? =) vill ju se hur ni bor!
Bra att vi har din pappa på vår sida, det kommer behövas!
Jag är också på vår sida, tror stenhårt på det!
Har dessutom en annan grej vi kanske kan vara med på i sommar...Matte (DJ) har startat ett nytt nattklubbskoncept och är intresserad av att ha dansare =)
Berättar mer sen...

Och du, den dagen jag känner mig som Jesus när jag surfar, den dagen ska jag ha betalt för det för då är jag grymmish. Haha. Kram!

Josie1 said...

I just loooove mongos :)