Sunday, February 17, 2008

Du svenska JANTELAG - jag fördömer dig

Jag blir irriterad. Att hånskratta åt Carola & Co. för att de inte gick direkt till final har precis att göra med den typ av jantementalitet som gör att Rickard Herrey får urusla poäng av juryn i Let´s Dance och åker ut. Och att jag inte, NEJ NEJ, fick kicka för högt på dansskolan.

Ingen får vara BRA. Ingen får, bevare mig väl, VETA att de är bra. Om någon tippas som favorit och kanske får för sig att, ja, man kanske är rätt bra i alla fall, ska den GENAST tryckas tillbaka till marknivå igen. Nej visst, vi hyllar hellre en amatör till sångerska som till vardags arbetar som lärare och som aldrig någonsin uppträtt på en scen. Det är helt okej, just för att ingen trodde att hon skulle vara bra. Blyga nykomligar, det funkar.

Carola bad inte om att vara förhandstippad. Ingen vet om hon faktiskt trodde att hon skulle gå vidare, eller om hon helt ärligt är glad över att hon gick så långt som till andra chansen. Carola är enormt omtyckt av en anledning, så VARFÖR i hela fridens namn måste så många klaga på henne? Det är VI, vi folket, som bestämmer om en person blir populär. Låt då inte den personen straffas för det.

1 comment:

Anonymous said...

Åååååå TACK älsklingen för att du försvarar min sälkade lilla Carola. Har inte sett det än men nu minsann ska jag in på youtube.

DU min ÄR mitt dansideal, så är det bara =)

Ikväll ska vi leka pingviner, nu strax ut i solen och få lite färg!

PUSS

ps. carola MÅSTE komma till final =(