Sunday, February 24, 2008

Supersaturday

Sitter placerad i los turturs (storebror + svägerska) kontor. Känner hur det svider i ögonen och rinner i näsan så jag ska snarast bege mig mot den rangliga, men ack så charmiga (?), tältsängen. Vänner, dagen blev inte så illa som jag befarade!

Körde min första dansklass vid lunch. Så fantastiskt roligt! Så härliga deltagare, och det ger mig energi som ingenting annat :) Med tanke på att jag var dyngblöt av svett redan efter uppvärmningen (anstormande förkylning) kände mig halvsugen på att köra en till klass senare på eftermiddagen. Men jag laddade om, och ser man på, den var precis lika rolig den med! Kanske till och med ännu lite bättre, där hade jag ju dessutom min favoritstammisar. Är lustigt hur det som ger mig mest ångest och vill-inte-känslor samtidigt är det som alstrar mest energi och glädje hos mig. Vad lär vi oss av detta? Låt inte rädsla, nervositet, prestationsångest, lathet eller annat strunt stå i vägen för dig, genomträng hindret och go for it!

Kvällen har spenderats i soffan hos mitt favoritpar (Keba är i Piteå och giggar.) Pasta, rött vin, cola light, ostbricka, brownie med glass, Melodifestivalen och en supermysig film - kan det bli bättre? Lovely.

Melodifestivalen bjöd på en jämn match idag, inte för att det var så många bra bidrag utan snarare motsatsen. Pest eller kolera. Jag tycker den största skrällen var att Escobar kom sist! Borde de inte ha mer fans än så? Nour var klockren som vanligt, hon har något riktigt speciellt den tjejen. Jag kan för allt i världen inte förstå varför media fått för sig att hon är hatad, tror det är en lögn. Och de som inte förstår hennes unikhet är en sopa. Japp. Björnes sång till Carina Berg var ju helt magnifik, det bästa var att hon inte verkade ha en susning om att hon var den omsjungna tjejen. Luuk är en toppenprogramledare, i samma elitliga som David Hellenius.

Tyvärr fortsätter den sugiga mellanunderhållningen bestående av modern dans. Gaaah. Synd att fördomarna mot den typen av kultur blir infriade. Om man nu ska ta med dansinslag, vilket jag älskar, se för Guds skull till att de håller en hög kvalitet och att det är greppbart av den vanliga Svensson. Koreografin är kass. Blä.

Imorgon söndag blir det försök till plugg och tyvärr, jobb. Uppsala. Pendla. Pust.

No comments: