Wednesday, February 20, 2008

Lyckad tisdag

En RIKTIGT bra tisdag har jag haft! På alla sätt och vis :) *glad*

Startade dagen med introduktion på nya jobbet. Känns verkligen toppenbra. Är så fina lokaler, nära där jag bor, supertrevliga människor, och framförallt - lärorika arbetsuppgifter. Att om ett tag få befinna mig på den andra sidan bordet vid en anställningsintervju ser jag fram emot ;)

Slutade redan vid lunch så jag hann till föreläsningen. Jesus, är verkligen klurig denna kurs...Massor av formler, räntor och uträkningar. Men jag gillar utmaningar. Fick nya kursboken idag, blev hejdundrans glad när jag såg att den är av precis samma stuk som den förra. Det vill säga tung, tjock och på engelska. Wee!

Åkte till gymmet och körde min step. Kändes bra, superroligt! Tog med mig Keba och åkte till Älvsjö där jag körde min dans. Så kul! Många deltagare idag. Deltagarna där är så varma, blir en sådan trevlig atmosfär. Me like :)

Jag och K gjorde oss iordning och åkte sedan till Eken vid Slussen där Sanna firade sin födelsedag. Vi träffade hennes trevliga pojkvän och hennes kamrater. Supersoft ställe - dit ska vi på aftershool Karinus! (Nästa vecka?) Vi hade trevligt, satt bl.a. och pratade om USA då Sanna och Linus bott där. Är riktigt sugen nu på att åka. För första gången har jag det där flytta-utomlands-suget. Jag tror på att göra saker i sin egen takt, när man är redo. Och nu är tiden inne för mig och Keba att studera utomlands ett halvår. Får se när det blir bara.

En söt dam på passet idag tyckte att jag skulle passa i kort frisyr. Så nu grunnar jag...och grunnar...till Kebas fasa...på att klippa kort. Har ju det ändå alltid uppsatt eftersom det är för mycket jobb med utsläppt, och då jag tränar så ofta blir det hårtvättar i stort sett varje dag. Inte bra. Hmm...samtidigt känner jag mig aldrig så kvinnlig som när jag är ute och nattklubbsdansar med utsläppt långt hår. Frågan är om de stunderna väger upp besväret. Va tycks, klippa?

Jag och K har nyss ätit bullar och sett på Klass 9A. Jag säger det igen - fantastisk serie. Den skildrar dagens Sverige och dess stora samhällsproblem på ett galant sätt. SE!

2 comments:

Anonymous said...

TYCKER ABSOLUUUUUT NI SKA KOMMA EFTER SOMMAREN weeeeee. puss på dig

Anonymous said...

After school nästa vecka skulle vara toppen:o) Jag skriver tenta på onsdag så mig passar ons, tors och fre bäst. Ditt hår är såå fint så jag förstår Keba, men å andra sidan skulle du utan tvekan passa i kort också.. Bra råd va;o) Kramus