Thursday, February 7, 2008

Små bäckar...

1000 kronor har jag och Keba lyckats samla ihop nu i vår pengaburk. Det började som en myntburk, men i takt med att summan steg och vi blev mer spargiriga började även sedlar hamna i burken. Idag gick det till och med så långt att Keba gick och tog ut 50 kronor för att vi skulle nå upp till 1000kr-strecket. Haha.

Regel nummer ett är att alla mynt i plånboken/fickan ska in i burken vid dagens slut.

Regel nummer två är att alla besökare ska tömma sina plånböcker på sina mynt och givmilt skänka dem till vår burk. Jag ställer mig vid ytterdörren och tar kollekten, är jag inte nöjd med antalet mynt skakar jag på burken och tittar uppfordrande på mina gäster.

På det sättet kommer alltså vår familj och våra vänner att vara generösa medfinansiärer till vår Paris-resa, som pengarna avser betala fullt ut.

Tack!

No comments: