Monday, February 18, 2008

Haters överallt

Ny vecka! Och fyra veckor kvar till påsk. Vilket jag påpekat minst 20 gånger den här helgen. Känner att den här veckan blir hyvens. Hade mer positiv inställning när jag vaknade i morse än vad jag hade förra måndagen. Det är bra. För.......It´s all about the inställning!

Ny kurs startade idag, har under förmiddagen varit på en tretimmars föreläsning. Kändes bra. Att få kliva upp i rimlig tid och faktiskt göra något. Inte sova till tolv och väl vaken enbart dega. Är perfekt med flera korta kurser, det ger mig lika många chanser till nystart. Att hänga med från början. Läsa boken och förstå redan från dag ett. Inte i sista panikveckan.

Läraren var helt okej, tydlig. MEN: Inte bara det att hans byxor var lika korta som Sickan Jönssons (vilket är helt oförståeligt hur man kan stå ut med att se sig själv i spegel med en sådan avstötande look), han rådissade Carola följt av ett hånskratt över hennes misslyckande i helgen. Nämen att det ska vara så in i bomben svårt??? Låt henne vara! Alla haters - för det är vad ni är - stick och brinn. HA!

Så nu ogillar jag starkt denna man som jag måste stå ut med i fyra veckor till. Han är en megalooser. Kan inte nog tydligt påtala detta.

NU: Lunchvila. Sedan promenad, och styrka på gymmet.

No comments: