Thursday, February 21, 2008

Jag. Har. Inget. Flyt. När. Jag. Talar.

Under. Tre. Timmar. Lyssnade. Jag. På. En. Lärare. Utan. Hår. Som. Satte. Punkt. Efter. Varje. Ord. Han. Uttalade. EXTREMT. FRUSTRERANDE. När. Man. Väl. Kommit. Att. Tänka. På. Det.

Näe ni, lärare har det inte lätt. Varje liten detalj. Vartenda litet felsteg de tar hugger vi elever på. Jag skulle aldrig i mitt liv utsätta mig för den risken.

Jag lagar en stor portion med vegetariska köttbullar, potatis och rödbetssallad. Keba har nyss givit sig av mot Sundsvall. Tur att jag också ska dra, inte lika långt däremot. Ska till Uppsala ikväll och sova skavfötters med bästis Elin :) Och inte minst: VI SKA FESTPLANERA! Tjohooo!!!

Imorgon blir det tillbakalämning av böcker på biblitek (precis i sista sekunden innan förseningsavgift på 250 spänn), besök hos tant och dans med My. Tjoohooo igen!

Kärlek till er!

1 comment:

Linn said...

oooh, känner igen det där. Jag trodde faktiskt att man skulle sluta irritera sig på lärarna när man började på högskolan, men vissa lärare förtjänar ljudliga suckar som orsakar skratt hos vännerna :) i. just. can't. help. it. oj, låter jättekul m dansen! var i sthlm är det? jag undervisar även i freepowerdance, båda är koncept skapade av cecilia gustafsson, om du känner till henne?hon har även powerhour, release och cirkus workout. börjar instruera i funkykidz nästa vecka! förkoreograferat för 4-5 och 6-8åringar :)