Wednesday, August 29, 2007

VARNING - RING INTE

Jag har tidigare berättat om mitt ex-beroende, som nästan gick överstyr men som jag stoppade i tid, av ring-och-gissa-på-ordet-i-mitt-på-dagen-eller-mitt-på-natten-program. Orsaken då var det mycket oekonomiska kassaflödet som ringandet medförde.

Idag insåg jag ett hundra gånger starkade skäl till att aldrig någonsin ringa till den typen av program. I varje fall de som innehåller kunskapsfrågor.

MAN BLIR URBLÅST. Helt enormt!

"Vad är tusen delat med tio?" -"Hmmm....nu blev det kämpigt." Efter långa funderingar gissade kvinnan som ringde rätt.

"Vilken dag är den sista i veckan?" -"Nu satte du mig på pottan." (Typ.) Kvinna nummer två funderar och utbrister -"Men det är ju lördag". Här försöker verkligen tjejen i rutan att övertyga kvinnan om att det ska vara något annat. Men nej, lördag it is.

Kvinna nummer två blev utan pengar, men värst av allt, hon måste ha förlorat all respekt hos sin omgivning. Jag skulle ha stannat inne under täcket de närmsta månaderna.

No comments: