Saturday, August 4, 2007

I give you...

...utgången i onsdags. Med min underbara vän Mary!

Mary jobbade på det café/gym som jag började arbeta på efter gymnasiet, och vi blev snabbt vänner. Kan man bli annat med denna babblande, extremt roliga, omtänksamma tidsoptimist? Mary var på många sätt som jag och blev därav omedelbums en av mina bästa vänner, my soulmate. Mången galna upptåg har vi haft tillsammans, sommaren 2003 är minnesvärd som bara tusan. Massor av sol, dans, alkohol, försovningar, bakfullheter, och skoj. Vi var singlar och vi var fria. Huga så nostalgisk jag blir.
Är det någon man ska gå ut och dansa med till 90-talsmusik så är det my Mary. FULDANS, here vi come. Haha, jag skrattade helt hysteriskt på dansgolvet åt våra extremt kreativa och fula mooves. Det är det ljuvliga med att inte vara singel, alla hämningar släpper. Man kan svettas, svänga rumpan och hoppa runt bäst man vill.



Mycket folk i onsdags. En riktig surprise då jag som bekant inte är uppväxt i den största staden. Men det bevisar helt klart det faktum att det finns aktivitetssugna människor, det är utbudet som suger. Vår allas Melodi MC var DJ, och höjdpunkten kom när mannen ställde sig på bardisken och live rappade till sina dängor. Lite halvtaskig tajming och inte 100-procentig coolhet men fruktansvärt bra för det. 90-talet, kom tillbaka! Jag blir så lycklig av att få svänga mina lurviga till disco och dunkadunka, R&B, go **** yourself. Yo.


No comments: