Saturday, August 18, 2007

Dan före doppardan...

Hemma igen från mysigt umgänge med pappa.

Vi åt på favoritrestaurangen där den bästa, den ENDA, kinamaten serveras. Efter samma funderingar varje gång på att testa något nytt slutar det alltid med kyckling med ananas, eller nasigoreng. Pappa (som förresten bär en av sina fina tröjor inköpt under vårt shoppingspree) lyckades dessutom övertala mig att ta efterätt. Nåväl, det var gott och därmed värt det :)

Hemma i Njurunda tog vi en långpromenad. Ahh, det är så avslappnande att gå där. Lervägar, kossor, hästar, vackra hus och vidder. Och solen som sakta gick ner. Pappa lär mig alltid nya saker när vi samtalar. Bland annat gick det upp ett ljus för mig; jag förstod för första gången varför det kallas mjälthugg. För det hugger i mjälten! För bövelen! Ahaaa....Vi har länge funderat över hur lång vår runda egentligen är, så när vi kom hem igen hoppade vi in i bilen och mätte upp sträckan. Detta med promenader ska tas på allvar.

Pluggade ett par timmar i huset, sedan skjutsade pappa tillbaka mig till stan. Nu sitter jag här och väntar på min kära.Väntar och väntar....Har inte sett röken av honom på hela dagen. Jag är knappast ett stort fan av hans arbetsgivare. Får man ringa och säga några sanna ord?

IMORGON ÄR DET SHOPPING SOM GÄLLER! Weeeeeee!!! IKEA, nu är det dags.

No comments: