Friday, August 3, 2007

Grattis min mamma!

Sorry, men nu är jag här igen. At your service. Lite vindrucken och virrig, men ack så glad :) Varför? Jo, mina vänner: Ola´s NATALIE spelas på repeat på stereon. Underbart! När Ola i slutet av sången med feeling i rösten utbrister "Åh baby", då smälter jag. Ola, han är en sån där kille som är full av kärleksfull beundran inför sin älskade. Ola...Låt mig vara din Natalie. Eller Keba, få en hit med "Josefin".

Well. Enough med Ola-kärlek.
Då både mamma och jag hyser kärlek för Ola i omfattande mängder fick hon alltså denna singel av mig. För min mamma FYLLER ÅR IDAG! Hipp hipp HURRA!!! Min mamma är bäst, ingen protest. Nu är det födelsedagsfest. Hon har ingen häst. Hon jobbar mest. Men är ingen pest. För hon är bäst! :)





Det här kortet, tillsammans med presenterna, fick mamsen av sina fyra (inkl. inhysta) barn. Tror hon i alla fall. Jag vill för er meddela att det är hennes dotter (ja, puckon, JAG) som alltid köper hennes presenter. Ordnar, planerar och betalar. Men jag tar det. Som den fixare jag är klarar jag av att stå i bakgrunden medan jag egentligen borde stå längst fram och ta emot alla applåder. Anyways, säg inget till henne.



Mamma fick alltså Natalie-singeln av Ola, senaste singeln av Danny, ett långt halsband samt valfritt plagg att välja från Hennes % Mauritz. Och nej, hon fyller inte 15.
Vi var nyss ute på en riktigt mysig restaurang och åt trerätters-middag. Och delade på en flaska vin. Några glas vin räcker för att jag ska bli lite på lyset. Därav lite vag onykterhet just nu. Mamma gjorde "dagens goda gärning" (jag betonar att det var hennes egen åsikt om det hela) då hon gav bort mer dricks än bara det naturliga avrundandet. *Hrmm...* Jag skrattade så jag fick ont i magen.
Nu blir det film. Risken för insomnande orsakat av all mat och vin är överhängande.
Glöm nu inte: OLA - Natalie

2 comments:

Anonymous said...

Det var ett jäkla tjat om den där olof skäms josefin!

Josefin said...

Haha. Olof. HAHAHAHAHA. Kom hem nu älskling så jag slipper sukta efter småpojkar.