Wednesday, August 29, 2007

Hon gjorde min dag

Damn, vad jag utflyktar här i Sthlm.

Fick ÄNTLIGEN arslet ur vagnen och körde bodypump. Fruktansvärt svag och ont i kroppen gjorde det, men den fasen måste gås igenom.

Var och handlade efter passet, bland annat två annorlunda vackra lila blommar. (Det här med blomköpandet är normalt sett inte något jag pysslar med. Men ska man ha ett perfekt, välordnat hem känns det som att blommor är ett av de inslag man inte kan bortse ifrån.)

En gubbe som gick förbi mig sa att de såg ut som en julgran. Haha.

När jag satt och väntade på bussen frågade tanten bredvid vad det var för blomsort. Hon tyckte att blommorna var charmanta. CHARMANTA. Så underbart! Snacka om att det ordet kommer bli välanvänt av mig framöver. När jag berättade för damen att jag hade lila gardiner och att det var därför jag valde just de blommorna sa hon charmant igen, samt att hon hade ett lila halsband som jag skulle ha fått. Men att det tyvärr låg hemma.

:)

No comments: