Thursday, August 9, 2007

Fel Fel Fel

People. Svenska folket: Att få bidrag är ingen rättighet.

Jag blir otrooligt less på att detta lands invånare per automatik anser sig berättigade till bidrag. BIDRAG är precis vad det låter som. Ett extra tillskott till behövande människor, inte en huvudsaklig inkomst.

Rika kunder ringer in och vill gömma undan sina pengar för att få behålla sitt bostadsbidrag. What? Tror de att bidraget ramlar ner från himmelen? Snacka om girigbukar. Det är vi själva som bekostar bidragen genom skattepengarna, och därför bör alla verkligen tänka sig för innan de hävdar sin rätt till ett bidrag.

Keba tyckte jag skulle söka flyttbidrag som man tydligen kan få om man flyttar, av arbetsförmedlingen. Är jag fattig? Nej. Har jag pengar till att hyra min flyttbil själv? Ja. Finns det andra människor som behöver pengarna bättre? Säkerligen.

Jag suckar. Högt. Det idiotiska tänket går vidare från generation till generation, och därför kommer Sverige alltid vara ett socialdemokratiskt, slött, lamt land, fullt av människor som lever på andra.

2 comments:

Anonymous said...

Tjoho, vad bra skrivet Jojjo!

Josefin said...

ThankYa Marcyboy! Skönt att ngn håller med mig...;)