Monday, August 20, 2007

All this madness

Den sedvanliga schizofrenin, vilken man kan vara bombsäker på dyker upp inför varje tenta, visar sitt fula tryne allt oftare ju mer påfallande tidsbristen blir. Just nu befinner jag mig i ett tillstånd full av harmoniskt (nja) lugn, säker på att jag kommer hinna plugga allt och lite till inför lördag. (Passar på att blogga just nu av den anledningen.)

Om en kvart har min trygghet med all säkerhet förbytts till panik, stress, hackande med tänder, kliande på kroppen, extrem prestationsångest och andra mysiga symptom som infinner sig före en tenta. Gör saken både lättare och svårare att det just vid denna tenta finns ekonomiska drivkrafter med i spelet.

Jag har tusen saker att göra; träna till klassen imorgon, packa ihop mina saker här, PLUGGA (ja ni märker, nu har jag lyckats hetsa fram paniken redan), göra klart resterande klasser i veckan, planera nästa vecka...Gaaaahhh. Får helt enkelt köra den vanliga taktiken, ta en sak i taget. Och hoppas på att jag en vacker dag upptäcker en tom att-göra-lista.

No comments: