Friday, August 17, 2007

Ego-tripp

Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokussåpa? Oh nej. Blir alltid stel så fort en videokamera kommer fram, och så mycket står jag inte för mig själv att jag skulle kunna se alla dumheter jag sagt/gjort i efterhand. Jag vill kunna förtränga och glömma.
Vilken årstid tycker du bäst om? Alla årstider är underbara när de är som bäst. Vintern har snö och jul, våren ger frihetskänsla, inget är så underbart som den svenska sommaren, under hösten får man chans att ta tag i själv.
Brukar du sjunga i duschen? Indeed. Så grym akustik där, jag sjunger som Britney.
Vilken sport tycker du är roligast att se på tv? Hockey. När det är stora evenemang ser jag vad som helst, bara jag har någon sportfantast att se det med. OS, är det inte snart?
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Absolut. Har nog aldrig drabbat mig dock.
Vad är viktigast för dig? Att min familj mår bra.
Laddar du hem musik och film från Internet? Förr varje dag. Numera har jag lösenordet till K:s iTunes-store så nu betalar han :)
Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor? Bjuda K, mamma, pappa, bror och svägerska på Västindienkryssning. Resten får pappsen placera i något extremt vinstgivande.
Vad är det bästa med julafton? Att jag får vara med min mamma och pappa samtidigt.
Tänker du mycket på ditt utseende? Japp.
Vad får dig att slappna av? Vet faktiskt inte. Kass på att slappna av. Resa bort kanske.
Tänker du ofta på sex? Nej. Det behöver jag inte.
Är du skyldig någon pengar? Min pappa, men snart inte!
Är du mörkrädd? Extremt mycket. Avskyr att sova själv. Då med lampan halvtänd.
Vilken färg är snyggast? Beror på sammanhang. Men säger rosa :)
Tycker du matte är svårt? Ja, när jag inte förstår. När jag förstår är det peace a cake.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Inte på något sätt, äger kanske ett plagg. HM är mitt paradis.
Vad skulle du helst vilja vinna i en tävling? Pengar, pengar, pengar.
När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon? Hmm...har oftast kl ställd. Runt tio kanske.
På vem/vad avreagerar du oftast din ilska? K och mamma.
Tycker du rökning/snusning borde förbjudas i lagen? Absolut inte. Låt människor tänka själv.
Har du piercing? Förutom hål i öronen piercing i naveln.
Bråkar du och dina syskon ofta? Sällan, när vi väl hamnar i en het diskussion är allt kalasbra så fort vi byter ämne.
Vem är den viktigaste personen i ditt liv? Går inte att ordna de jag älskar mest: Min älskling, mina familj och mina närmaste vänner.
Läser du ofta böcker? Tyvärr inte de senare åren, har inte tid och finner inte ro. Hackar mina tandar och gungar så fort jag öppnar en bok. Har minst tre böcker på gång.
Vad föredrar du för sorts filmer? Galna komedier, meningsfulla dramor.
Vad slösar du mest pengar på? Pepsi Max.
Vill du gifta dig? Ja, mer och mer för varje dag som går.
Vill du ha barn? Samma svar som ovan. Min biologiska klocka tickar. Men får inte något gehör.
Vilka tv-program som går just nu har du fastnat för? So U Think U Can Dance. Älskar.
Vilka länder har du varit i? Ganska många tack vare mina föräldrar som alltid hatat charter.
Vilka husdjur har du haft innan? Inget, tror jag?
Solar du ofta? Nej, var solariefanatiker under ett år, med ständig cancerångest. Som tur är inte längre. Till priset av bländande blekhet.
Är du bra på att laga mat? Följer jag recepten blir det säkert bra, men lagar sällan mat.
Vad dricker du för alkohol? Som en äkta tjej: Vitt vin, söta drinkar och cider.
Vad använder du för droger? Inga som helst. Ska testa knark någon gång, som pensionär.
Vilka djur är du mest rädd för? Ormar och allt annat vedervärdigt.
Vad tycker du om monarkin? Bevara, älskar att ha ett kungahus!
Vilka språk kan du? Svenska, bra/dålig engelska beroende på sammanhang. På jobbet med kund - urusel. På fyllan - fantastisk.
Har du någon gång skadat dig allvarligt? Nej. ”Peppar, peppar, ta i trä”! Knät ur led en gång med påföljande operation.
Vilken kändis är hetast? Hetast och hetast. Vet bara att jag är fylld av sympati för Jennifer Aniston.
Gillar du att dansa? Dans ger mig lyckorus som ingenting annat.
Vad har du för klädstil? Mycket varierande, allt från baggy jeans till damigt högklackat. Gillar inte obehagligt åtsittande kläder, vägrar ha.
Är du flygrädd? Mycket. Blir värre för varje flygning jag gör.
Vad tycker du om rökförbudet på krogen? Faboulus, även om andra odörer lyckas tränga sig fram istället...
Vad dricker du helst när du är törstig? Önskar jag kunde säga vatten. Men nej. Pepsi Max.
Vilken är din favoritglass? Ge mig vilken glass som helst och den fyller snart min mage.
Tror du på ett liv efter döden? Frågor som denna framkallar min ständigt undanträngda döds- och evighetsångest. Svarar ja, men är ytterst tveksam.
Vill du gå ner i vikt? Just nu, JA. Kanske två kilo?
Vad har du för personlighet? Svår fråga. Byter humör lätt, hoppfull, ambitiös, omtänksam, diskussionslysten, glad, elak när jag är stressad.
Har du varit deprimerad? En period i sjuan (åttan?) i högstadiet som var riktigt tung. Då förstod jag för första gången folk som tar livet av sig.
Tror du på livslång kärlek? Absolut, om viljan finns.
Vad äter du helst när du ser på film? Godis, popcorn eller glass.
Lever dina föräldrar tillsammans? Nej, tyvärr.
Skulle du vilja träna någon typ av kampsport? Oh Lord, nej.
Har du tandläkarskräck? Nej.
Har du någon gång haft självmordstankar? Nej, det finns alltid hopp. Livet är ju det vi lever för.
Är du en morgon eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska.
Vilken hårfärg har du naturellt? Verkar vara råttbrunt. Usch.
Biter du på naglarna? Nej, aldrig. Har ibland låtsats dock. Haha.
Är du beroende av något? Kärlek och komplimanger. Socker i perioder. Min blogg.
Hur ofta motionerar du? 5 gånger i veckan, dock inte denna sommar.

2 comments:

Josefin said...

hahahha jag kommer aldrig glömma när vi bodde i Rissne, varje gång du utropade att det gått bra för Timrå hockey, jag och my tittade på varandra och fattade ingenting hihi

Josefin said...

senaste husdjur, jossan hur kan du glömma vår favorit Greger!