Friday, August 17, 2007

McNulty - mmm

Klockan är 21.05 och allt är rent ut sagt skit.

Har jobbat hela dagen, kraxandes och snorandes, med kollegornas antagligen äcklade blickar och tankar om att aldrig någonsin sätta sig vid det virusbesudlade tangentbordet. Kommer hem vid halv fyra med en påse full med chips, godis & Pepsi Max i handen. Proppar i mig så mycket jag bara kan, tills jag somnar.

För att vakna 20.30. Till tomheten. K är och repar och verkar vara borta hela kvällen. Ingenting på TV. Läser alla bloggar som inte uppdaterats. Ont i huvudet, det kliar som FAN i tandköttet och det gröna snoret i min näsa riktigt irriterar. Inte en tanke på att försöka plugga nu.

Men så slår klockan 21.06, och med den slår det mig: The Wire! Min ängel till storebror lämnade ju den här förra helgen. Ahhhh......Kvällen är räddad.

No comments: