Monday, August 20, 2007

Nya tider är komna

JAG HAR NYCKLARNA! Nu är lägenheten vår, bara vår. När jag väl befann mig i lägenheten fick jag tvinga mig själv att lämna den, ville stanna och buda dit alla möbler bums. Som vanligt ser en lägenhet heelt annorlunda ut andra gången man ser den, utan möbler dessutom. Det blir till att planera om...(Vilket förhoppningsvis kommer mynna ut i en äkta walk in closet, och inte i kombination med något annat. Yejj!!!)

Måttband fanns inte att tillgå, men mäta var jag tvungen att göra. Guidad av K via telefon fick jag därför lägga mig ner på golvet och använda mig själv som måttstock. A4-papper visade sig även det vara en mycket användbar källa till måttkunskap. Man lär så länge man lever.

Har nu införskaffat mig nässpray och hostmedicin så min överjävliga värmeböljningsskapande rethosta kan dra sig tillbaka till där den kom ifrån. *host*

Sitter i Uppsala i ännu ett hem i flyttartagen, även det överbelamrat med IKEA-prylar. Det står nu hundraprocentigt klart att kollektivet är på väg att upplösas, MEN, med invånarna på väg till nya äventyr. Tillsammans i ny stad, men i varsin vuxen sambolägenhet.

No comments: