Monday, August 27, 2007

Flyttrapport

Efter msn-chattande med kamrater, ett telefonsamtal, mycket donande i kaoset samt nästan 1,5 liter Pepsi Max känns det bättre i själen. Jag känner mig nu redo att sammanfatta helgen som varit, en av mina längsta helger någonsin:

1. Det genomgående temat har varit STRESS. De nya ägarna av gamla placet ansåg sig ha rätt att ta lägenheten i beslag precis då det passade dem. Detta innebar att både jag och los turturs i stort sett fick kasta oss ur lägenheten, och samtidigt be till gudarna att vi fick med oss alla grejer.

2. Samtliga mina ägodelar hade placerats på ett flak utomhus, i stora säckar. DVD i säck, how is that? Vad säga. Kan helt klart konstatera att vissa har, den för dem själva säkerligen fantastiska men för dess omgivning förkastliga, förmågan att sätta sig själv och sina behov i fokus. Never mind the others. ILLA. (Jag är som tur är övertygad om att det straffar sig i längden.)

3. Jag har aldrig varit med om en flytt där så många saker har pajat. TV, byrå, ny garderob, lampa OCH SÅ VIDARE. Stress = slarv = klantigheter = det går åt helvete. Droppen var när garderoben gick sönder. Några tårar föll.

4. Jag skulle inte rekommendera flyttning som en god-relations-befrämjande aktivitet. Det tär.

5. Jag klev upp i lördags morse, mycket trött, körde till Uppsala och fick äntligen den förbannande tentan skriven. Kändes bra, men vågar inte ha några förväntningar. Borde bli G men hoppas på VG.

6. Har mitt i allt detta kört två klasser. Som sagt, skönt att komma igång igen. Även om jag eventuellt (är inte säker) har en svacka för närvarande.

7. I lördags fyllde pappa år! Grattis älskade pappa! Jag har dåligt samvete över att jag inte var där och att jag inte ens hann bli klar med presenten. Förlåt :( Ens närmaste försummas i stress, det är ett faktum. Och jag hatar det. För det enda som betyder någonting i längden är just familjen. Längtar redan till julafton. Och till om några då jag flyttar tillbaka.

8. Det är långa bilköer i Sthlm.

9. K och hans mamma har gjort ett fenomenalt jobb, de har målat TRE rum i helgen.

10. Ikea i Barkarby är fantastiskt, imponerande organiserat. Och stort.

11. Det är mycket barn där vi bor. Underbart! De leker på gården och i lekparken. Liv och rörelse, precis som det ska vara.

12. Efter tentan och dansklassen igår släppte den stora pressen, och när jag vaknade i morse hade hakacnen redan förbättrats. Eller ja, ingen ny hade i alla fall ploppat upp.

13. Vårt nya hem kommer blir det finaste jag någonsin bott i, i alla fall vad gäller inredning. Alla som känner mig, kom och hälsa på! Bo hos oss när ni vill :) Inflyttningsfesten blir i oktober någon gång, förhoppningvis är köket klart då.

Bilder kommer snart...

1 comment:

Anonymous said...

allt kommer att lagas så snart jag är på plats lita på det puss.... eller kanske inte tv=(