Wednesday, August 8, 2007

Anonym bloggfanatiker

Jag är utom räddning. Min besatthet av att läsa bloggar är på gränsen till att gå överstyr, och jag vet inte på något sätt hur jag ska hantera detta. Det första jag gör när jag vaknar (om jag har tid) är att jag kastar mig på powerknappen på datorn, för att så fort explorer går att öppna med stirr i blicken mata mig igenom alla bloggar jag dagligen läser. För närvarande ca elva stycken. Plus några bonusar. Ständigt på jakt efter nya offer.

Jag skäms. Inte så mycket för att jag är ett sånt stort fan av mina vänners bloggar (som by the way uppdateras ALLDELES för sällan, SKÄMS!) och av proffsbloggarna. Det faktum att jag så innerligt läser privata bloggar, skrivna av människor jag bara halvkänner och som inte vet om att jag läser deras inlägg, det ger mig skamkänslor av råge.

Jag vill ju så gärna veta vad ni gör på dagarna. Jag vill se bilder. Men bara i smyg.

Förlåt.

No comments: