Friday, November 30, 2007

Julbord :)











Julkänslan ökar för varje dag som går. Var ikväll och åt julbord med storebror och pappa på Stortorgskällaren i Gamla Stan. Jag och pappa strosade omkring en stund på torgets julmarknad medan vi väntade på vår sena familjemedlem. Mysigt!

Stortorgskällaren är en stor restaurang, och med detta i åtanke tar man för givet att julbordssittningar har planerats och organiserats i förväg. Så var inte fallet, vilket var otroligt irriterande. Vi stod i en lång kö för att komma in genom entrén, för att väl framme vid garderoben få informationen om att vi skulle gått in vid andra entrén. (Där ingen kö fanns.) Så onödigt! Hur svårt kan det ha varit att ha sagt till mig vid bokningen att ta den vänstra entrén, inte den högra? När jag påpekade deras klantighet för en i personalen verkade hon totalt oförstående. Gaaaahh...Måttligt irriterande. Som tur var släppte irritationen och vi kunde njuta av den goda julmaten. Dålig organisation, men mycket god mat. Laxen var FAB :)
Tyvärr hade vi råkat hamna mitt i ett sällskap från någon slags myndighet. Att män blir högljudda, skräniga och grisigare än vanligt när de druckit är ingen nyhet. Vi konstaterade snabbt att det knappast var universitetsavkommor som gästade restaurangen och avslutade med att benämna åtminstone delar av gruppen patrask. Ja, att man inte har kepsen på vid ett restaurangbesök tror jag det flesta tar som självklart.

Åkte hem allihopa efter julbordet för lite mys i soffan och Idol. Äntligen åkte Andreas ut! Blev så pinsamt uppenbart hur juryn var översnälla enbart för att inte skapa sympatiröster. Jag röstade på Marie och Amanda, och när jag såg deras lycka blev jag så glad!

(Var och tränade förut på gymmet. Hittade en ny bröstmaskin, skitbra! Varför har jag inte sett den förr? Här ska byggas starka bröstmuskler!)

1 comment:

Chris said...

Åhhh nu blir jag avis! Jag upplever svensk jul genom din bilder Jossan men nu längtar jag verkligen efter rödbetssallad som jag hoppas du åt! Jag tycker du ska blogga om vad du tycker om julmat och vad du gillar och om du har några tips =)

Va roligt med Karin du får gärna hälsa henne grattis från mig när du ser henne!

Jag har skickat min business plan till min far ang mitt gym =) Kanske vi kan få våra fäder att ge oss ett startkapital så vi kan börja planera för vår framtida business ;-)
Ha en fortsatt trevlig helg, längtar tills jag får gå på dina pass för de verkar så roliga!!!!
Kramar!!!