Tuesday, November 20, 2007

Balans

Tisdagen den 20:e november har erbjudit en perfekt blandning av...det mesta. Se här:

Dagens nytta: Dataföreläsning i Uppsala. Nu vet jag hur man hanterar regressionsanalyser vid behandling av kvantitativa data. Känner att jag kommer ha enormt stor nytta av den kunskapen i mitt framtida yrkesliv.

Dagens goda: Hälsade på min kamrat, den gamla tanten (nära 100 bast.) Vi hade ett mycket trevligt samtal hon och jag. Hon höll min hand hela tiden. Det kändes konstigt i början men sedan naturligt. Gamla vill ha närhet, och min tant har mycket kärlek att sprida. Hon gav mig mången kloka råd inför livet med min "fästman".

Dagens onödiga: Jag och Keba var och fikade innan mitt pass. Min kärleksmums var torr, jag gnällde lite, han kallade mig missnöjd och jag kontrade med att dissa resten av fikat. Haha.

Dagens träning: Mitt steppass. Sjukt trött i benen efter tio sekunder, fick låta hjärnan hålla dem igång...Så är det ibland. Ack och ve.

Dagens husmanskost: Sojakorv, pulverpotatismos och rivna morötter till middag. Vi lagade mat, tjohej!

Dagens TV: Desperate Housewifes. Dämn sicken bra serie! Den hade en svacka där någon säsong men nu har den verkligen tagit sig, konstaterade jag och Keba. Med buller och bång. Skratt, gråt, intriger, kärlek, fuffens...you name it.

Dagens onyttiga: Chokladboll med kaffe till TV:n. Jag tyckte jag hade kvar utrymme i dagens sockerdepå eftersom kärleksmumsen var så äcklig att jag bara tog mig an glasyren. Chokladbollar är goda. Har alltid varit min favoritbakelse. (Jag har ätit en apelsin idag också. Och ett äpple.)

MYSKVÄLL! K åker imorgon till Borås och sedan vidare till Lidköping på torsdag. Till helgen har de premiär med julshowen de ska köra varje helg fram till jul. Jag ska dit och hälsa på om några veckor :) Nu ska vi se film! Glömde nästan berätta: Jag har SOVMORGON imorgon!!! Den ska bejakas, det säger då jag det...

*Sätter på Britney´s Santa Can You Hear Me...*

1 comment:

Anonymous said...

NU kom jag på vad det var jag skulle skriva..hihi...håller helt och fullt med om att desperate hade sin svacka ett ganska bra tag..tyvärr..tröttnade lite men nu ere riktigt spännande igen WEEEHOOOOOO