Monday, November 12, 2007

Ännu en måndag har passerat

Trött som en nyförlöst björnunge. Brorsan piskar på mig att hoppa i säng, aldrig får man vara vaken i fred på nätterna..."Måste sova, måste sova..."

Mysigt att ha en kväll med brorsan i alla fall :) Svägerskan är duktig och pluggar i Uppsala, stjärna! Los turturs var givmilda nog att låta mig ta hand om ett diskberg som hette duga. Tur jag har dem minsann.

Mariana har åkt tillbaka till Norrlandet igen, tack för en trevlig helg! Som sagt, nu är det vår tur att komma till Umeå :)

Uppsala som gäller för mig hela veckan, eller hela november snarare. Suck. Uttröttande. Fast å andra sidan, det är ju på tågresorna som jag sover, kanske tur att jag tvingas pendla. Kunde inte säga nej till ett till vick imorgon när en kollega ringde, så har nu tre ordinarie och tre vick-pass den här veckan. Gäller att ligga i nu så jag kan lata mig så in i helskotta till jul. Wee!

Medan brorsan står och dividerar med sig själv huruvida han ska ta sista toalettbesöket före eller efter kvällens tidningsläsning (jag slutar aldrig att fascineras över hans bekymmer) tänker jag nu hoppa in i en skön dusch. Sov gott!

No comments: