Friday, November 2, 2007

Fredagsmys!

Hängde på brorsan till en herrekipering. Imponerande service som man inte ser ofta här i Sverige. Personalen formligen dök på varje ny kund som entrade butiken, utan att vara påflugen. Där snålades det inte med personal inte.

En svart, slimmad Boss-kostym satt som ett smäck. Skjorta var lite svårare att finna. Till slut gick vi dock ut ur butiken med kostymen, en svart skjorta och en röd slips. Coolish :)

Storebror är nu bra mycket fattigare och jag hoppas att han inte vaknar alltför många gånger i natt av ångesten.









Gick och fikade, Keba hade slagit följe med oss vid det här laget. Intog chokladkaka med grädde, mums :)

När Keba hade dragit iväg till tåget fick jag hänga med brorsan på guidad tur på hans jobb. Det var trevligt. Träffade några av hans kollegor. Jag förbaskades lite över att jag hade på mig PUMA-skor och baggyjeans istället för stävlar och kjol. Jag som vill sitta i de där kvarteren en vacker dag, måste ju göra ett gott intryck från start. Hoppas inte för stor skada är gjord, träffade trots allt bara några ickeinflytelserika indiver. Ytterst trevliga dock.


Mats sitter mest troligt just nu i sin soffa med en ostkrokspåse framför sig. Med en konsol i handen spelar han nyinköpt Playstationspel. Hans ögon lyser av lycka över att få vara ensam, och över att få vara barn för en liten stund.
För det är du värd.
Jag skänker mina tankar till min älskling som i natt kommer att ha färdats hela vägen från Sthlm till Piteå. Kämpa på, puss!
Skänker en extra tanke till mamma som fick punka på bilen idag. Typiskt! Hoppas du sitter med ett glas vin framför Idol snart :)
Nu ska jag äta middag i min ensamhet. Ska passa på att njuta av friheten ;) Trevlig helg alla!

No comments: