Monday, November 5, 2007

Måndag - nu börjas det igen

Jag är trött. Och då går allt åt pepparn.

- Precis när bekymret med en avböjd nagel och massa ont passerat gör jag samma tabbe igen, nu med tummen. Bryter nageln bakåt, hack mitt i. Kommer gå av. Ajaj.

- Glömde säsongens första Julmust Light på tåget. Drack bara en klunk :(

- Tappade en av två nyinköpta lyktor i golvet. Krasch.

Tre timmars sömn - ingen hit. Det är inte roligt att kliva upp halv sex på morgonen. Inte alls min grej. Inte heller roligt att jobba dödstrött. Svamlade inte så mycket idag dock, lyckades hålla mig på banan.

Dagens positiva: Kursstart på metod- och uppsatskurs. Bra lärare! Grymt strukturerad - me like. Brinner för sitt ämne dessutom, det inspirerar. Även om man kan ifrågasätta det sunda i att brinna för metod...

No comments: