Thursday, November 29, 2007

Back in my crib - Da koja

Jag klarade det! Inte en SPÄNN har jag gjort av med idag! Shit vilken kick. Fatta så fabulöst mycket pengar jag skulle spara om jag alltid levde som idag. Pappa, varför håller du inte mina pengar i hårdare tyglar? Det är ju ditt ansvar. Jag har kommit fram till att jag får hantera denna pengasituation som en missbrukare hanterar sitt missbruk - Ta en dag i taget. Imorgon borde jag klara det ganska enkelt. Får ändå inte köpa något att äta för jag måste svälta mig inför julbordet på kvällen (fick tag i bord!). Och på eftermiddagen när pappa anländer skickar jag över ansvaret till honom för min försörjning. Åtminstone för en dag.

Jobbdagen har gått bra. Är alltid lika tillfredsställande när man loggar ur sig på datorn efter en hel arbetsdag. Pengar :) Har dock varit otroligt trött. Sover verkligen inte bra när jag är själv. Keba kom hem!

Nu ska jag diska lite, sedan fixa klart det sista på vår uppsats som ska lämnas in imorgon. Bara en uppsats kvar sedan på kursen! Att få checka av att-göra-saker: Tillfredsställande.

Imorgon har jag återigen en underbar fredag. INGET plugg, INGET jobb, bara träning. Kvällen avslutas med ett efterlängtat julbord med två av mina favoritmän: Storebror och Pappus!

1 comment:

Sara said...

Ååå GRATTIS...ibland funderar jag själv på att lämna kortet hemma ;) det är ju så lätt att falla för frestelsen att köpa nåt litet bara, men många bäckar små..!!! Din morgondag låter ju helt underbar, njuuuut, jag skulle nehöva pressa in en till pump på mitt schema denna vecka hmmm??? Kanske tar din step på söndag ;)??? Sov gott inatt, och hoppas julbordet är gott mañana =) puss