Wednesday, November 21, 2007

En skymf

Fick idag ett brev med posten som gjorde mig ytterst förnärmad.

"EN BRA NYHET FÖR DIG SOM INTE BLIR YNGRE" (rubrik) (blir NÅGON yngre?)

"Oavsett hur gammal du råkar vara, vill du väl inte gärna känna dig just gammal när du går på krogen? Därför finns det äntligen en nattklubb där 25-åringar är yngst i klassen. En sofistikerad om än exalterande mötesplats för dig som är lite äldre men gärna ung..........Sista låten spelas vid fyra - en unik stängningstid, som öppnar upp en efterlängtad medelväg för dig som är vuxen nog att stanna ute efter tre, men gammal nog att gå hem innan fem."


What da mothafuckafuck??? Vill de jävlas med mig? Vad är det för sopa till PR-människa som utformat denna inbjudan?

För det första: Jag är inte ens 25. Jag är 24, med nästan ett år kvar till 25.

För det andra: Jag är inte gammal. Jag känner mig inte gammal. (Tills nu då vill säga). Och vill därför inte få det upptryckt i fejan.

För det tredje: Har jag missat något, saknas det verkligen 25-årsklubbar i Sthlm´s innerstad? Jag kan rada upp en drös med namn. Är väl snarare 20-åringarna som har det knapert.

Ni kan ta er entrébiljett och trycka upp den i era fula nunor.

No comments: