Thursday, November 8, 2007

Trött - shopping - dans - slarvbarn

Torsdagen började outhärdligt segt och trött, men slutade alldeles strålande :) Min dag i kronologiskt utförande:

- Tänkte köra ett pass på gymmet innan skolan, det tänkte däremot inte min kropp så den låg kvar i soffan.

- Föreläsning i Uppsala. Satt som en zombie. *gäsp*

- Träffade bästisen för lunch på stan. Maten intogs på ett fullproppat café som även föräldrar med barnvagn hade haft ohyfset att besöka. Dessa barnvagnar, ÖVERALLT. I affärer, på caféer, T-banan. Ni tar plats! Lunchen var för övrigt ingen hit vilket jag råkade grymta till om när den trevliga servitören frågade om det smakade bra. F´låt, inte ditt fel.

- Tanken var att jag skulle agera personal shopper åt bästisen. Jag kom fram till att hon var en mycket kräsen kund, i stort sett omöjlig att jobba med, varför jag beslöt att köpa en klänning till mig själv istället. Opps.

- Att traska i kvava affärer är tröttsamt så vi tog en fika på Waynes Coffé där vi avhandlade allt från historiska nyårsaftnar till åldersångest. Mysigt med heldag tillsammans med den bästa kamraten, love ya!

- Tillbaka med tåget till Stockholm, som vanligt infallandes i djuup sömn någonstans mellan Knivsta och Märsta. Hastigt uppvaknande väl framme.

- ÄNTLIGEN få träna. Även om jag inte var/är i bästa skicket med min yrande trötthet. Körde lite styrka på SATS Odenplan, skönt att få muskla lite. Psykiskt otrevligt att inte hinna träna. Deltog på en jazzklass med min före detta dansklasskamrat Åsa som instruktör, kul! Underbart att få dansa igen och Åsa är grym :)

- Färdades till svägerskan och brorsan istället för hem till en tom lägenhet. Där uppdagades bland annat att jag är ett slarvbarn. Kul. Verkligen. Icke. Helt klart en pärs som det kommer ta ett år eller två att komma över.

NU: Sova! Skönt att äntligen komma i säng i tid. Sådant moget beteende klarar jag aldrig av att bemästra när jag är själv. Sov sött!

No comments: