Tuesday, November 27, 2007

Tenta, jobb & VALP!

Jaa ni folks. Jag är tillbaka. Efter en datatenta med start klockan 8.00 på morgonen följt av ett tio-timmars arbetspass är det ofantligt skönt att åter få sitta nersjunken i soffan under filten.

Slog rekord i morse gällande tidig busspåstigning. Idag gick bussen 05.53. Trist för mamma var att jag mitt i mitt mobilpillande råkade ringa upp henne. Trodde jag hann lägga på men fem minuter senare ringde en yrvaken mammsing upp *felåt!* Köpte förresten två julklappar till henne idag! Nu är jag igång minsann :) ÄLSKAR att köpa julklappar, bara jag får slippa knuffas och stå i kö. Det kan göra mig vansinnig.

Dagens höjdpunkt var när jag skulle gå till jobbet och jag träffade en BEDÅRANDE liten valp!!! Ni kan inte ana...Mitt hjärta började hoppa. Äntligen vågade jag gå fram! Valpen hoppade på mina ben och snodde min vante, helt underbart. Jag har aldrig någonsin upplevt en så sammetslen päls. Åhhhh vad jag vill ha en valp! Ge mig, jag kan offra alla aktiviteter bums! Hemmamatte, det är vad jag ska bli. Sannerligen.

Hade gett mig fan inför mitt arbetspass idag att vara positiv. För ni vet: It´s ALL about the inställning. Och det fungerar verkligen, väl dessutom. Dagen gick förhållandevis bra och istället för att vilja spy på mina kunder skojsade vi trevligt igenom våra samtal.

Älsklingen åker till Sundsvall imorgon för att börja repa till Snövit. Den spelas i mellandagarna. Alla dvärgar heter Konrad. Haha. Lovely. Är lite bekymrad över hur Keba ska lyckas framstå som en dvärg...

Sötisen måste kliva upp OKRISTLIGT tidigt för att åka buss (två bussar) till Solna där han ska hämtas upp. Varför offra några minuter extra och hämta upp karlstackarn hemma när man kan låta honom frysa vid en öde busshållplats? Solidaritet? Va´sa? *ggrrr*

3 comments:

Anonymous said...

Inte ofta jag blir irriterad, men blev det när jag läste detta. Solidaritet från vilket håll? Visst skulle vi kunna kört runt i sthlm i morgonens rusningstrafik för att hämta upp alla på olika håll, men då hade det varit vi som fått kliva upp två timmar tidigare. Kompromiss? / Marit

Anonymous said...

Ursäkta min hetlevrade flickvän hon borde inte lägga sig i… Hon säger bara det jag inte sa. Jag ville inte att det skulle bli ett himla liv om en så trivial sak. Till mitt och hennes försvar vill jag bara säga att ni hur som helst åkte förbi Bergshamra imorse. Vilket innebär att det hade tagit er max 10 minuter extra att Hämta mig, att jämföra med de 35 minuter det tog mig att åka buss och tåg till Solna….kompromiss…………

Josefin said...

Kul att du läser mig blogg :)

Du vet hur det är, det gäller ju att stå upp för sin man ;) Men självklart ska ni lösa det där själva, inte min sak.

God jul!