Saturday, December 1, 2007

1:a december!

Sicken lovely lördagsmorgon! Vaknade till ställd alarmklocka, hoppade ivrigt upp och satte mig i soffan för att titta på första avsnittet av julkalendern. (Ni som tycker jag är fullkomligt galen: Jag brukar inte vara riktigt såhär tokig i julen, men det här året har jag gett mig tusan på att insupa allt som har med julen att göra i den största mån det är möjligt. Och jag rekommenderar det starkt för julen är verkligen underbar :))

Verkar vara en mysig julkalender, vacker musik. Saknar dock humorn som jag tycker var ett obligatoriskt moment i de äldre kalendrarna. Sunes Jul, kommer det någonsin komma något så bra igen?

Har även öppnat lucka 1 i båda mina kalendrar, chokladbitarna var som vanligt inte av den mest kvalitetsrika typen men vad gör det. Julchoklad ju :)

Jag och pappa har precis ätit en stor hotellfrukost, fast hemma. Mums!

Ska snart åka till stan för att inhandla födelsedagspresent till My-smurfen och en flaska billigt vin. (Budgeten ni vet.) Pappa ska åka till sjöstaden för att inta ett nytt julbord med storebror och svägerskan. Karinus måste ju också få julmat!

I eftermiddag blir det danspass och därefter bär det av till Uppsala. Födelsedagskalas hos My med mina favvodanserskor och sedan utgång! Weeee!

Chris: Jag lovar berätta om julmaten senare! Kramus!

No comments: