Tuesday, December 25, 2007

Julafton del 1

Kvällen före julafton var vi i kyrkan. Fullsatt men som tur var hann vi få sittplatser i sista sekund. Kyrkokören sjöng och prästen snackade om att leva i nuet. Jag och brorsan fann oss själva som tagna ur ett Seinfeldtavsnitt. Mamma bekymrade sig över om hon luktade skinka, Matsen hade invärtes kaos som yttrade sig i magont, jag insåg helt plötsligt att Keba har polisonger. Fick ett antal skrattattacker som fick gömmas bakom lång halsduk. K skötte sig självklart galant och sjöng sina solon så vackert, så vackert!

Jag, K och brorsan tog gamla och nya Audisarna hem till huset. Vi kände oss väldigt balla där vi körde fram i mörka natten.
Klev upp på julaftonsmorgonen och varvade paketinslagning med färgande av hår. (Det sista märkte K sex timmar senare när vi var på släktfikat.) Väckte grabbarna med julmusik och framdukad frukost. Kände mig som en ensamstående mamma med två stora killbäbisar. Jag och Keba bytte julklappar med varandra. Kläder var tydligen grejen i år. Här är K i sin fina kofta :)
Och här är han igen med nya svarta tröjan och nya västen. Så snygg! Han passar i allt den där rackarn.
Min outfit för dagen. K tittade på Lilla huset på prärien när han var liten. Då förstår ni kanske klänningsvalet. Inte min stil egentligen, men what the heck! Om min kille gillar den så gillar jag den. Och som en händelse börjar man hoppa okontrollerat som på en äng så fort klänningen sätts på kroppen. Fick förutom denna en svart kofta och en svart mössa. Tack babylove!
Så, efter frukost och klappbyte åkte jag och K till hans släktingar som vi alltid är hos på dagen. Massor av folk, massor av kramar med både bekanta och främlingar, massor av fika, god tårta, och det bästa - pianospel med sång till. En riktigt traditionell julafton med massa värme! :)
Strax före Kalle och Co. åkte jag hem till mamma och brorsan. The story will continue...

No comments: