Saturday, December 8, 2007

Viktiga funderingar

Hemma! Åh vad jag älskar att få komma hem till värmen. Framförallt efter att ha tvingats se och höra en massa fulla människor runt Stureplan. Lite bitter är jag över att våldtäktsmännen därute tvingar mig att ta taxi hem för 200 spänn. Gush vad jag avskyr er.

Var en trevlig kväll ute! Gott med julmat även om det blir lite hafsigt när man ska hinna prata samtidigt. Blev lite segt på slutet innan vi skulle gå ut. Var uppskrivna på listan på ett ställe vid Slussen, trodde vi i alla fall. Så var inte fallet så det blev bara pannkaka och jag åkte hem istället. Blev ändå en lång kväll.

Sitter med huvudvärk nu i soffan och tittar på Idolernas framträdanden. Är så glad att Marie vann, jag tror verkligen att vinsten gjorde mest nytta hos henne. Amanda kommer att lyckas i alla fall. Marie verkar äkta och hennes lycka gå inte att ta miste om.

Slog mig på tunnelbanan: Jag kanske borde lösenordsbelägga bloggen? Har insett varför det inte är lika roligt att skriva längre. Jag vågar liksom inte skriva någonting. ALLA kan ju verkligen läsa det jag skriver. Jag kan inte skriva om den där killen som satt och stönade när jag gjorde tenta, för Gud förbjude, han kanske råkar komma in på bloggen och förstår att det är honom det handlar om - inte bra. Jag kan inte skriva om vad någon sagt för skumt till mig, för tänk om den personen läser här sedan. Jag kan inte skriva onda tankar om tjocka, korkade, utländska, blondiner, gayar. För det kan feltolkas. MAN VET LIKSOM ALDRIG. Och inte heller kan jag lämna ut mina riktiga, egentliga, känslor.

Så att alla som läser bloggen skulle behöva ha ett lösenord kändes som en magnifik idé. Så många läsare har jag ändå inte, och vill inte heller ha, så det skulle ju fungera. Tänkte jag. Tills jag såg hur krångligt det var. Så nu vet jag inte hur jag ska göra. Står i valet och kvalet. Känns bara så otroligt löjligt att varje kväll sitta och skriva ner en massa ytligt blaj om vad jag gjort, när jag SKULLE KUNNA gå på djupet så mycket mer. Vad tycks? Utreda saken närmare?

2 comments:

Chris said...

Stå för vad du skriver kvinna! :-P Lösenord är för mesar, du skriver underbart och fick höra idag att en av Fridas bästa vänner i S-tälje följer din blogg maniskt och älskar den....men hon är lite för feg för att kommentera =) hehehe hon kanske ser det här dock? hihihi

Sen om du kritiserar ngn som råkar se det så är det väl inte så farligt, dom kanske blir hedrade som blir omnämnda eller hur?! =)))

Anonymous said...

hahaha..jag som tänkte säga INFÖR LÖSENORD!!!! "Just do it do , do it do, you're doin' it weeell =)" går det att införa lösen? Coolt, tack för idag vännen, å URSÄKTA, "när jag blir tillfälligt tjock.." ??? Tror jag inte på, att du nånsin varit tjock!!! puss puss,, festa på, å jag orkar faktiskt bära =)