Monday, December 31, 2007

Igång igen

Känns lite ovant att sitta vid bloggratten igen. Har haft en riktig slapparvecka, men fr.o.m. imorgon tänkte jag börja gasa lite lätt. Åker inte tillbaka till Sthlm förrän till helgen men vill gärna komma igång innan. Under veckans gång har jag lyckats slappna av på ett sätt jag inte gjort på länge. Jag inser nu hur mycket lyckligare man kan vara om man ger sig tid att träffa vänner och älskade. Att spontanumgås eller bara hänga. Att släppa måsten för en tid, stora som små. DET blir min läxa inför det kommande året. Att prestera är tillfredsställande men inte på ett djupt-in-i-själen-sätt.

Den senaste veckan har jag, K, brorsan och svägerskan bott i pappas hus och det har varit förgrymmat mysigt. Skrattat som aldrig förr. Ätit onyttigt som aldrig förr. (Ja, jag känner precis att min valk i nacken har återkommit. Mitt fett sprider ut sig på ett spännande sätt. Tur jag hade sett till att minska några hekton innan jul.) Sett filmer som aldrig förr! *LYCKA*

Jag älskar att vara här "hemma", men vet att jag inte skulle älska det om inte min familj och mina vänner var här. Så så länge de håller sig borta gör jag nog detsamma. Min dröm är att jag om några år kan flytta tillbaka hit, skaffa familj och ett bra betalt jobb (eller gym!) och att mina vänner gör detsamma. Vad sägs om en pakt? ;)

Har massor av bilder, lägger in dem snart när jag hittar sladden. Jag älskar att skriva och skulle kunna skapa en hel uppsats av min vecka, men jag försöker hålla det kort:

Juldagen

Utgång på Oscar. Lagom med folk, många bekanta jag inte sett på länge. Fuldans i det oändliga, hela jag badandes i svett. Kul!

Annandagjul

Rekordkort mellandagsshopping. Köpte vit HM-jacka för 200 pix. Kap :) Slöfikade med K, brorsan och svägerskan. (Kallar dem för gänget hädanefter.) Middag hos K:s släktingar, äntligen normal mat igen. Tack! Bio med gänget: American gangster. Rekommenderas, grymt bra!!!

Torsdag

Gänget styrde kosan till Hudiksvall för lunch och mastodontfika hos farmor. Min kusin och mina två små kusinbarn joinade. Så söta! Vågade inte ta i bebisen dock. Men det kommer. Trodde på allvar vi skulle dö under hemfärden, körde i stort sett i blindo. Dåligt väglag, mörkt, dåliga billysen, smutsiga lyktor - kass kombination. Käkade tacos i huset när persen lagt sig. Såg film.

Fredag

Gick promenad. Isigt och kyligt, härligt! Middag hos mamsen innan hon körde iväg oss. (Mycket kärleksfullt.) Film: Borne Ultimatum. Lika grym som förra gången vi såg den. Ostkoma av toasts.

Lördag

Sov till halv två, förödande. Fikade på stan med Ella, Mariana och Josefin. Barndomskamrater! Mycket mysigt. Vi planerade vårens dejter. Bio igen med samma gäng plus mamma: Michael Clayton. Ännu en MYCKET bra film, se den! Såg en till film hemma: Wildhogs. Haha. Skrattet i början av filmen var så hjärtkramande att det höll mig fnissandes hela filmen.

Söndag

Bowling med Ella, brorsan, svägerskan och mamma. Varierande mängd talang uppvisades. Vissa mer tävlingsinriktade än andra ;) Är man så kass som jag gör man bäst i att hålla truten. Såg Timrå-hockey på Biteline och käkade oss till koma. Jag gjorde mitt bästa för att hålla mig sysselsatt under inte-så-underhållande-TV-hockey. Ska det vara så ska det var for real. Ikväll: Sett film; Invincible. Återigen mycket bra film, gav mig många goosebumps.

Har precis skrivit CV. K sover bredvid mig. Imorgon är det nyårsafton. Kärlek till er alla!

(Josse: Det går alldeles utmärkt att snylta på andras trådlösa mer än en kvart. En vecka till exempel.)

1 comment:

Anonymous said...

pappas modem knasar men det trådlösa verkar vara låst nu. Fan.

Gott Nytt År söt!!!