Tuesday, December 11, 2007

Vår Nobelmiddag!

Äntligen fick jag användning för den rosa duken + servetterna som jag fick i studentpresent en gång i tiden. Knappast den hippaste varianten, men ack så passande till en Nobelmiddag!Två långa människor som jag tycker om en väldig massa :) Sambo och svägerska.Jag och Karinus & Baktus. Storebrorsan var på Bruce Springsteen-konsert i Globen, därav hans frånvaro. Vi gjorde vårt yttersta för att matcha de tre rätterna med den riktiga Nobelfestens. Här ser ni grunden till vår förrätt. Varken jag, Karin eller Keba ville ta ansvaret för maten och andades ut kraftigt när Elin kom och styrde upp det hela. När sedan Sara och My anlände var oddsen för en god middag bra mycket bättre än en halvtimme tidigare. Inte det lättaste heller när vårt kök saknar ett antal tillredningsprylar...Fick bland annat tömma en full pepparkaksburk för att ha någonstans att hälla såsen.
Förrätt: Röra bestående av advokado, gräddfil, röd lök och citron på rostat bröd.
Huvudrätt: Kycklingfilé med klyftpotatis, sallad och tzatsiki. Mums!
Efterrätt: Givetvis marrängsviss! En del av oss var nära att tömma magen uppåt efteråt...
Dricka: Pommac och Champis.
Middagen avslutades med tomtebloss! Weeeehoo! Därefter satte vi igång Singstar och körde schlager efter schlager efter schlager efter...resten av kvällen. Keba hängde med duktigt ett bra tag men gömde sig till slut i sovrummet. Stackars liten. Kacklande, flamsande, sjungande (läs: gapande) flickor är inte det lättaste att hantera.
Imorse hade vi kollektiv väckning vid 7-snåret för obligatoriskt tittande på Julkalendern 07.15.
Tack för en superhärlig Nobelkväll mina vänner, jag är SÅ glad att jag har er! Glädjespridare, det är vad ni är minsann :) Josefin-smurfen, vi saknade dig! Och Chris med :(
Har idag varit i Uppsala en snabbis för intervju med den gamla tanten som jag hälsar på ibland. Det gick bra, nu är det bara att skriva ner VARTENDA ORD som sades under intervjun. (Spelade in.) Är inte alltför excited...Hann med en snabbfika på centralen med Per och Jesper (som var med brorsan på Bruce igår) innan de åkte tåget till Sundsvall. Som vanligt fightades vi om vem som egentligen svek Uppsala först. (PER.)
Fick C på senaste tentan i Kropp&Kläder-kursen, godkänd alltså. Så skönt! Bara en hemtenta kvar nu på den kursen, borde jag la klara av.

2 comments:

Chris said...

Åhhh va fint ni hade gjort jag önsakr jag hade varit där men jag lovar att komma och äta middag med er så fort jag är i Svea! =) Men du..I need an explanation...Kropp&Kläder kurs? Jag har missat vad det är för nåt men det låter ju intressant..är det mode eller är det flumm? =) Eller kanske du förbereder för klädkoden vi ska ha på vårt gym...kollar vad som matchar våra snygga kroppar och vad vi ska ha på oss när vi e sponsrade av Nike? =) hihi

Josefin said...

ååå ja saknade er massor oxåå.. jag förstår att ni hade de bra, de är alltid bra när ni ses JÄMT, det kan lixom inte bli bättre!