Monday, December 3, 2007

Min perfekta helg

Började skriva ett inlägg igår men var för trött för att orka skriva klart. Jag tar helgen från början. Ja fredagen vet ni redan, julbord och mys.

Lördag:
Snabbshopping på stan, köpte vin, födelsedagspresent och två klappar. Skönt att åtminstone ha några juklappar färdiga innan den stora julrushen sätter igång. Körde dansklass vilket var roligt, såklart. Jag var inte alls klockren, men förhoppningsvis okej. Deltagarna var som vanligt fantastiska. Hade ny uppvärmning och nytt block.

Tog tåget till Uppsala och traskade i duggregnet (var é snön? Dela med er Sundsvall!) till My där den lilla varianten av Josefin och Sara redan befann sig. Det kom lite mer folk och vi åt smaskig tårta, drack tequila och skrattade. Tog taxi till Saluhallen där vi dansade, dansade och dansade. Jag föredrar golvet med house/techno-musik, tur jag har min yngre namne som också gillar sånt :) Traskade hem strax före två, där fortsatte flamset. Sara och lilla Josefin körde sin finska brytning, Sara självklart på det mest naturliga sätt då hon är finsktalande. Haha. HAHA. Lilla katten Cosmo flippade ur och kastade sig upp på Saras huvud, stackarn. Det är orsaken till varför jag inte gillar katter. You never know. Somnade först vid fem.

Söndag:
Upp vid nio, jag och Sara tog bussen till centralen och därifrån tåget till Stockholm. Direkt till gymmet där jag körde en GRYMT rolig step. Mycket folk, glada deltagare och julmusik - kan det bli bättre?

Efter passet åkte jag bums hem dit Keba redan anlänt. Vi gjorde inte många knop under dagen, storhandlingen var väl egentlingen det enda produktiva. Nu har vi mycket mat i kylen och frysen, lovely! Allt i linje med min budget. Idag ska inga pengar lämna kontot. Skippade föreläsningen idag, har sovit och myst länge med Keba :) Vi ska strax iväg och träna.

HELGENS BÄSTA:
Det mesta! En perfekt helg! Julbord med familj, mysig frukost, fest och utgång med mina fullkomligt grymma kamrater, rolig träning till julmusik och mysmiddag med pojkvän till levande ljus. Och såklart - julkalendern. Både den på TV och den med choklad.

HELGENS SÄMSTA:
Mina nya blå HM-byxor som satt som ett smäck när jag fick dem men som ett par timmar sedan var en storlek för stora :( Saras borttappade SL-kort. Biatchen på nattklubben som röt AKTA när hon skulle flytta ett bord.

1 comment:

Anonymous said...

HAHAHA...en hängande cosmo i mitt huvud, usch =/ Vi måste ha finska-brytar-fest snart igen ;) Å planera nobelmiddagsmaten MUMS!!! Snälla var inte rädd för mitt finska jag, det är int ejag på riktigt hihi PUSSEN på dig!