Tuesday, December 18, 2007

En hyvens måndag

Igår var en bra dag. En hyvens måndag. Det är inte alltför vanligt. Jag:
  • Städade pappas hus. Inte riktigt klar än, men nedervåningen i alla fall.
  • Tränade på SatsDans som jag ska börja köra till våren. Kände mig som en amerikansk hemmafru, satte på mig träningskläderna och studsade framför TV:n.
  • Hjälpte pappa att köpa nödvändiga saker på stan. Hans hanterande av shopping är beundransvärd. In på Åhléns, hittar rätt storlek och färg, köper. Klart på en kvart. Raka motsatsen till min pojkvän alltså. Kom fram till att de två på en shoppingrunda tillsammans med all säkerhet skulle resultera i en katastrof.
  • Fick som vanligt en släng av social fobi/torgskräck på stan. Ahh vad jag gillar Sthlm där man kan vara anonym. Det tar på krafterna att behöva flacka med blicken i hopp om att slippa se någon bekant. (Ja alltså, vissa ser jag gärna :))
  • Fikade med pappa och Keba. Mysigt!
  • Beundrade den fantastiskt vackra belysningen på stan. De har verkligen satsat stort i år. Ni får se foton sedan. Eller förresten. Kom hit istället och titta!
  • Hade liten julafton, jag och farsan. Vi åt minijulsupé och bytte lite julklappar.
  • Lagade knäck, first time ever. Mitt otåliga jag hade lite svårt att vänta tills den var tjock, tur pappa var där och stoppade mig ett antal gånger. Pappa blev imponerad av mitt lugn när jag skulle hälla i knäcken i de pyttesmå formarna, *stolt*. Inga Sunes-pappa-manér där inte.

En toppendag med pappa alltså :)

(Det är snö här men självklart börjar det smälta när jag anländer. Ska tydligen vara milt en tid framöver så jag HOPPAS att snön får stanna. Det är så vackert...)

1 comment:

Anonymous said...

GRATTIS till första knäcken någonsin =) DUKTIG FLICKA..jag är också stolt över dig! Jo du, här blev det också mycket goda knäck hihi MUMS!Det blev bland annat polkagrissmak, att man int ekommit på det tidigare att ha i smaker ;) du ska få smaka på dom nån dag! pussar och kramar godnatt! Lycka till med sats dansen, vill komma och dansa med dig =)