Thursday, December 13, 2007

Stressa eller chilla - balansen är svår

Jag tror ingen som inte bott i Sthlm kan förstå den enorma frustrationen när man missar t-banetåget med en hårsmån och ser att det är FJORTON FUCKING minuter innan nästa går. Det händer inte ofta, men det hände kväll och skapade en nästintill fysisk smärta i hjärtat. Så lättbrunnen är jag ibland.

Slog troligen rekord idag i skolan angående ineffektivitet. Vi kom, vi snackade om gamlingar och vi sade God Jul. Ses om tre veckor. Ja, varför försvåra något som ju som sagt är ett skoj? Nej just det.

Jobbade i fem timmar samtidigt som jag omorganiserade mina närmaste dygn. Åker hem på söndag istället för på tisdag. Lyckades slippa jobbpasset på måndag och vickade bort stepen på söndag. Så egentligen är NÅGON skyldig mig ca...hmmm....500 spänn netto för uteblivna inkomster. Visst? Ja rätt ska ju vara rätt, det har jag alltid tyckt :) Jag funderar dessutom på hur det här med att "leva gratis" ett tag ska gå till nu...

Köpte en kalender för 2008 idag och när jag satte mig ner för att fylla i redan inplanerade aktiviteter fick jag som väntat en tillfredsställande stämning i kroppen. Tillfredsställelsen förbyttes tyvärr mot ett djupt obehag då jag såg hur sjukt många tomma luckor som fanns i kalendern. Vad fan ska jag göra hela våren? Va? VAVAVAVAVAVA? Ångest...Tills jag insåg hur ytterst störd jag är och sansade mig. Mitt motto är ju att inte stressa lika mycket. CHILLA bruden. Mina kommande tre veckor i Sundsvall ger mig också en lättare ångest då jag varken har jobb, träningskort eller pass (självvalt allting). Men återigen - jag måste lära mig att...att hänga. Helt enkelt.

För övrigt känner jag hur sjukan kommer närmare och närmare. Snart ligger jag under täcket och huttrar, that´s for sure.

1 comment:

Anonymous said...

Ååå så underbart med en ny kalender..härlig känsla att skriva in nya planer =) jag hoppas jag får en av tomten =) INTE BLI SJUK NU när du slappnar av! puss & kram