Friday, October 19, 2007

Underbara fredag

Alla mina tentakler stretar emot. Vill INTE hem imorgon! Alla mina måsten sköljer över mig...Obehagligt.

Hade den fantastiska turen att få en klipptid redan på morgonen. Sanna från Småland tog sig an mitt torra barr. ÄNTLIGEN en frisör som lyssnar när man säger "ta liite på längden, även om det ser förjävligt ut och det svider i ditt frisörhjärta". Är sällan pigg på att tjattra med frisören, sitter gärna med huvudet i tidningen. Men Sanna och jag fick till ett avslappnat samtal, se där. Däremot fick jag precis samma insikt som jag alltid får när jag sitter nersjunken i frisörstolen i det mest ofördelaktiga ljuset med håret oanständigt hängandes längs sidorna: Jag är FUL. Hemskt ful. Jag sitter där varje gång och kan knappt titta på mig själv, så ful är jag. Tur att jag glömmer den insikten så snart jag får hoppa ur frisörstolen och traska till en av HM:s smalspeglar.

Hittade en glittrig paljett-top på rea till partajet imorgon, toppen! Och ett ännu glittrigare guldhårband och guldörhängen. Guld är grejen.

Jag och Marcyboy (som jag fick reda på också han bloggar, voíla!) köpte hem sushi till hans finfina lägenhet. Superfin! (Remember, när du minst anar det...HUNGRIG!!!)

Jag och K hann även med en snabbis till IKEA, fy och blä. Är mycket less på det stället vid det här laget. Och diskställ fick vi inte ens tag i. Fick dessutom ett stort, nej, ett sjukt stort bröst med en rigorös bröstvårta framslängt mitt framför ögonen på mig. AMMA proffsigt så det inte syns några intima delar, eller dra dig undan. Tips.

Har nyss sovit en timme under mammas vardagsrumsbord, hyvens. Tillbaka till kojstadiet. Varför bygger vi aldrig kojor numera? Är fettish med nice. K är världens bästa och har snart tapetserat klart min mammas kök (och matsal för all del.) Nu hägrar hemmagjord potatismos, fisk och ett glas vitt vin. Äppelpaj till efterrätt. Det är SKÖNT att vara hemma.

No comments: