Tuesday, October 30, 2007

Fabulous helg - med stort F

Ojoj, tentaångesten verkar vara kraftig hos Lappis studenter ikväll. Minst sagt, åtminstone av skriken att döma. Jag ger er resten av Norrlandsvistelsen:

Söndag: Vaknade och bjöds på frukost av snäll mamma. Traskade iväg till en av alla hårsalonger i staden (som på något outgrundligt vis lyckas överleva). Satte oss alla fem - jag, Sara, My, Josse & Fia - framför varsin hårvälgörare för att få våra hår fixade. Resultatet varierade, själv fick jag lockar á la Lilla huset på prärien i hela håret, underbart!

Bokstavligen sprang till Tonhallen där vi hade ljusrep för vår dans. Så var det dags för helgens trista konflikt att lösas, vilket den gjorde genom att vi gav oss. Vi brydde oss inte från första stund varför det inte kändes särskilt uppoffrande, men faktum kvarstår att man aldrig slutar förvånas över hur människor kan bete sig. (Och framförallt 16-åringars pappor.) Ett otroligt vackert nummer blev tyvärr bara ett nummer genomsyrat av en trist anda.


Dagen bestod av dansrep, smink och McDonalds. Klockan 18 var stunden kommen och Framtidsgalan körde igång. För er som inte vet: Framtidsgalan är en välgörenhetsgala som funnits i tre år, med ungdomar och antidoping i fokus. Grunden till galans uppkomst är tyvärr mycket sorglig. En tonårig flicka dödades av sin pojkvän på ett ohyggligt sätt. Det går rysningar genom kroppen när jag tänker på saken, samtidigt som en enorm sorg men framförallt ilska väller fram. Det är så beundransvärt att flickans familj lyckats förlåta och nu aktivt arbetar för en sundare ungdomskultur.

Galan innehöll allt ifrån hoppande akrobater och sjungande artister till söta små barn som dansade. (Med zipp utstrålning, men söta för det :)) Höjdpunkten var när galans grundare, tillika min förra arbetsgivare, som ickedansare gjorde sin dröm till verklighet och dansade ett vackert nummer. Dags för helgens gråt nummer två hos undertecknad, vet inte vad som hänt med mig. Vi hade vårt nummer sist i hela galan. Jag blev så sjukt nervös, är inte van att stå på scen längre. Minuterna innan vi skulle entra scenen kändes hela idén att vara med att uppträda så enormt puckad. Vet inte hur många gånger jag gick igenom dansen precis innan. Med min ständiga dansskugga bakom mig, Sara som verkade skrajsen att jag skulle öva på dansen fler gånger än henne. Haha.

Gick riktigt bra i alla fall, sjukt roligt!!! ÄLSKAR ATT DANSA OCH UPPTRÄDA INFÖR PUBLIK. Och med alla nära och kära i publiken blir det ännu roligare. Härligt!

Efter galans slut drog vi till hotellet där vi fått en gratis hotellnatt. Helgens runtflackande hade satt sina spår, och efter godis och chips slocknade jag i den sköna sängen med kläderna på och sminket kvar.

MÅNDAG: Hann ränna runt lite på stan med brudarna en timme efter den goda hotellfrukosten (hotellfrukost är det bästa, älskar!). Vid tolv hoppade jag, Josse & Sara på tåget för färd mot Sthlm. Återigen första klass, tack SJ & Annelie :) Fick däremot en äcklig macka serverad av en avsnäsande värdinna. Trist. Men vi skrattade massor och blev mätta på godis istället. Planen var att plugga men det blev det inte mycket av.

Så. Resten vet ni. I kommande inlägg återgår jag till nutid. Förutom bilder från helgen som jag ska lägga in när jag snott dem från mina vänner med kamera ;)

Hade en helt fantastiskt underbar helg! Vad behövs mer än de finaste vännerna, att få dansa, godis och massor av skratt? Tack Sara, My, Josse & Fia, älskar er! Vi saknade dig Chrissan, nästa gala förväntar vi oss att du inte bangar ;)

2 comments:

Josefin said...

åååå jaa älskar diiiiig

Anonymous said...

FLÅT att jag va en jobbig skugga =S men jag trivs sååå braaaa med att va din dansskugga..för du e min BÄSTA dansare! Love you tooo, kraaaam!