Friday, October 26, 2007

Sluta. Vara. Så. Dumma.

Jag vill inte vara elak. Men det är jag. Försöker att bota bort mina onda tankar men det verkar lönlöst. Tänker därför släppa dem fria under ett kort tillfälle:

Om du är ful. På alla sätt och vis. Då är det INTE att rekommendera att vara dryg och kaxig när en tjej är trevlig och sympatidansar med dig på krogen. Hon gör det nämligen endast bara för att vara snäll. Och vill inte, som ett jävla slag i ansiktet, få en kaxig kommentar i ett slags försök att vara tuff. Jävla nolla. Hoppas du ruttnar i din ensamhet.

Ett annat tips. Till alla er därute som letar en partner. LÄGG NER SPELET. Ansträng dig inte för att verka cool genom att slänga ur dig mystiska frågor. Skit i att spela tuff. Det vore så mycket ENKLARE om du var genuint trevlig och kunde ha ett vänskapligt samtal med den du stöter på.

Ja, Sthlm:s Nation har blivit ett svettigt fyllehål eller så är det jag som har blivit helt bananas. Fulla tjejer med för små kläder som ramlar in i allt och alla, och dryga killar i likadana skjortor som tar en i magen, rumpan, axeln, ja alla ställen de överhuvudtaget kan nå. Jag står inte ut. Jag vill bara låta raseriet ta över och slå ner idioterna. Det är trångt. Dålig musik. Stökigt. Och folk kan inte dansa. (Om ni bara visste hur mycket det stör mig.)

Ska jag någonsin gå dit igen är troligtvis den enda fungerande strategin att bli lika snorfull som alla andra.

När jag ändå får utlopp för min irritation. Tips:

-GÅ INTE SÅ J-A SAKTA I TUNNELBANAN, PÅ TÅGEN OCH CENTRALEN. NI STOPPAR UPP SOM EN TJOCK ARROGANT PROPP. Mitt förslag är att helt enkelt införa två filer, en för sunda och fräscha snabbgående människor, en för saktmakeliga och för all del tjocka människor.

-Stå till höger i rulltrappan. Det må låta trivialt. Men om man varje dag tvingas muttra över nån mupp som inte fattar systemet blir det fruktansvärt frustrerande i längden. Och NEJ, det är inte ett godtagbart försvar att hävda att du är turist. Läs på innan.

-Blinka innan du svänger.

-Gå inte fram till kassan på Pressbyrån 3 minuter innan avgång av tåg för att låta personalen hjälpa till att skrapa din jävla trisslott. Och lika illa, stå inte och famla efter plånboken i flera minuter när du ska betala. Ta fram den INNAN.

Jag har fler. Vänta bara.

No comments: