Friday, October 19, 2007

Jihde is the man

Det blir hårt detta. Idolerna håller genomgående en hög nivå, ingen som riktigt fetsuger.

Återigen fick Marie och Evelina mina röster. Marie sjunger som en gudinna, och hon har en mogenhet som de andra saknar. Men tjejen borde ta några danslektioner för DC-Anette så hon lär sig att röra sig som en kvinna. Evelina sjöng måhända falskt (vilket jag inte störde mig på), men hon berörde mig och det är det enda som räknas. Hellre falskt och äkta än klockrent och platt. Det senare stod Gathania för. Inte heller hon kan röra på sig. Gänget måste skärpa sig!

Höll tummarna för Andreas när han kom in fel, tur att han klarade upp situationen. Idol kommer han aldrig bli, men dansbandsstjärnepotential finns. Mattias och Christoffer - inte mycket att klaga på. Amanda skärpte sig, även om jag fortfarande inte ser hennes storhet. Hon är för barnslig. Om fem år rockar hon säkerligen fetast.

Vilka har jag glömt? Sam - bättre än förr. Och skönt att han lyckats finna en låt där förlagan låter lika bajsnödig som han själv gör. Och Daniel - knappast min kopp av te, men helt klart en stjärna. Redan.

Kungen då? Jihde! Varför dessa klagoröster? Han är ju asrolig!

No comments: