Tuesday, October 9, 2007

Lösa knappar och krävande tyskar

Puuhh...märks alldeles för väl när jag gnisslat mina tänder under natten. Spelar ingen roll hur många timmar jag sover då, är lika trött på morgonen i alla fall.

Till vänster syns min HM-jacka som jag fick sy om alla knappar på igår. HM har uppenbarligen apat efter IKEA:s affärsidé. Låga priser bara du sätter ihop möbeln (i HM:s fall klädesplagget) själv.

Tyskarna började med en fin genomgång idag, men föreläsningen slutade ostrukturerat och på dagisnivå. De om några bör väl känna till att allt som är påtvingat blir olustigt. Gillar inte när folk tvingas att prata. Och det är väl tusan att energin ska behöva läggas ner på att göra sig själv så osynlig som möjligt när en av tysksnubbarna ska peka ut lämpligt offer. Jag lyckades slippa undan idag i alla fall...Om jag ska säga något inför 40 personer vill jag säga något vettigt, och dessutom få ha förberett mig.

No comments: