Sunday, October 21, 2007

Julen är här (snart)

Vi åkte tåg igår morse. En tågresa av det härligare slaget. Jag pluggade, jag somnade, sov länge, vaknade, intog kaffe och kanelbulle, och så var vi framme. Ville inte kliva av, var så bekvämt i stolen. Med mysiga K bredvid mig och tjocksockarna på fossingarna.

Jag hade liksom bävat för helgen. Kändes som en lång radda med måsten där ett genomgående inslag var att vara happiness personifierad. Och när jag har varit "hemma" en sväng är jag alltid lite smådeppad när jag måste ta mig tillbaka till da reality. Inte så pigg på glad och käck alltså. Men nu sitter jag här, helgen är över, och jag klarade det. Munter hela vägen igenom.

Hemma vid lunch igår. Och HAAALELUJA, HALELUJA, HALELUJA, HAAAAAAAALELUJA, HALELUJAAAA: KÖKFAN VAR KLART!!! Riktigt snyggt dessutom! Dagarna med microrätter och diskberg på toaletten är över. K är fantastisk och har redan donat så köket är tillfixat och klart. Så fint :)

Jag och Blosset körde en snabbis igår eftermiddag. Ja, danssnabbis alltså. Vet inte om vi egentligen kom fram till något men roligt var det ;) Körde min dansklass, hade rekord i deltagarantal. Weee! Tar det verkligen inte för ett framtida mönster, men i alla fall en positiv utveckling. Sara var naturligtvis grymmast!

Tog en snabbdusch, ett snabbsmink och snabbkammande av hår för att sedan svida om till mina absoluta favoritbyxor med hög midja och min nya paljett-top i guld. Glitter de sa, glitter det va. Greppade vinflaskan och hastade till showpartyt i Älvsjö. God mat, stim, stoj och Singstar. Första gången för mig, svinroligt ju! Och skrämmande så fokuserad man blir. Efter lite dans till schlager tog vi taxi till Blue Moon Bar där dansen fortsatte. Grymt roligt, och FETGRYM DJ! Tokbra blandning av låtar. Huvudvärken smög sig på mig, medan jag tog mitt förnuft till fånga och begav mig hem. Väl hemma bäljde jag i mig vatten, i panik över att INTE få vara bakis idag.

Vilket jag inte heller var. Duktiga jag :) Käkade glassfrukost, drog till Söder för dagens klass nummer ett. Step - lika roligt som alltid. (Kuriosa: Jag älskar att jag fått större vader av 1,5 års regelbundet steppande.) Flög sedan iväg till Fridhemsplan för dagens klass nummer två: Dansaerobics. Vickade för en kollega. Alltid lite mer nervöst att köra andras klasser, men det gick hyvens. SKÖNT att ha det avklarat. Nästa anhalt var S.A.T.S. på Regeringsgatan för träning med showteam inför helgen på mässan. Där var energinivån nära nollgradig. Jag är yngst i gänget, men nog tusan verkar jag ha mest förnuft när det kommer till alkoholintag. Eller högst tråkfaktor, beror på hur man ser det ;) Hur som helst, de var bakis och jag var trött - inte många knop alltså.

Gick till S.A.T.S.-center nummer fyra för dagen. Peppade Keba och hans polare lite medan de körde klart sitt styrkepass. Sedan, ÄNTLIGEN, kunde jag och K åka hem. Hem till pizza, vårt nya kök och MYS i soffan. 24 på TV:n blandat med "Ensam mamma söker". (Som idag fick mig att rodna inombords ca 50 gånger, fan så pinsamma de är. Skamsköljningar all the way. Och lite gråt i hjärtat för de bortvalda killarna. Jag och K vek oss dubbla över det geniala i att klippa in "Halleluja" när Susanne och Per snackat om Gud. Jag fullkomligt älskar dessa kavalkader av svenska musikhitar.)

Nu ger jag upp icke-plugget, ska försöka övertala min älskade till ännu ett avsnitt av 24. En helvetesvecka väntar, men jag gör som vanligt. Tar en dag i taget och hoppas att allt ordnar sig. Med siktet inställt på en sak: Ta mig igenom skiten, KÄMPA, så är julen snart här.

3 comments:

Chris said...

Åhhh jag vill också gå på din dansklass! Kom hit och kör ett eget konvent =) jaaaaa!!! Jag har inte varit på nån grym klass på evigheter!!! Skönt med nytt kök, laga nåt gott till dig och din man nu då!! KRAM!!

Anonymous said...

Jooossseeee...tack hihi...men du ljuger faktiskt...för de va ju DUUUU som va grymmast =) puss puss...åååå SINGSTAR va roligt, kan vi inte ha det på din fest =) å vi MÅSTE ut snart å dansaaaa

Josefin said...

Jäkla skiit tar det 1,5 år för vaderna att bli stora, my god jag ger upp !