Monday, October 29, 2007

Fysisk lördag

Ja va fan, då kör vi dårå. Borde skriva klart den sämsta uppsatsen någonsin, men eftersom den ändå kommer bli så fatalt urkass kan jag lika gärna skjuta upp skrivandet en halvtimme.

Lördag: Vaknade okristligt tidigt (ja, för att vara lördag anyways) och ställde mig på vågen. Alltid lika spännande. Och DRA på trissor. 5 kg lättare!.........än dagen innan. Que? Vågen förlorade på sekunden all sin trovärdighet, och i dagsläget skulle jag lika gärna kunna väga 45 som 75 kilo. Skrämmande. Och lika mycket en reminder om att det fullkomligt kvittar vilka siffror vågen visar. (Säljer vågen för högstbjudande, hör av er.)

Högg tag i fina rosa resväskan och hoppade på det kommunala färdmedlet till Älvjsö. Spenderade hela dagen på en mässa för träning och hälsa. Dagen och showteamets uppträdanden startade katastrofalt, skamkänslorna flödade och jag avstod helst från att titta någon i ögonen. Vi artade oss dock och några timmar senare corepulsade vi inför publiken så det stod härliga till. Passade på att hoppa in på Andreas Lundstedts klass på konventet. Halvroligt. Helt okej. Höjdpunkten var konkurrenternas showgrupp som dansade en asgrym show. De hade dock inte varit mycket att hurra för om inte mina grymma vänner Sara & Madde var med och rockade. Jag blev så lycklig! Blev till och med blöt i ögat. (Ja ni vet, jag gråter inte in public i vanliga fall.)

Mellan uppvisningarna släntrade vi omkring på mässan. Det roligaste och bästa var dansmattan. Jag & Sara var fokuserade i mängder, det är tusan i mig inte lätt att följa pilarna på skärmen. Men som sagt - KULIGT!!! Några proffs visade upp sig, så sjukt utflippat galet duktiga. Där kan vi snacka snabba fötter.

Så var mässan slut. Jag & Sara fick tag i en VIP-dusch. Som tur var. Ingrodd svett - ingen hit. Framförallt när vi skulle färdas till Norrland i första klass. Tog oss till centralen där vi köpte med oss sushi. Hoppade på kvällståget, och genast satte svullandet igång. Dansare, äta lite och nyttigt, vaddå? Vi grundade med sushin. Mums. Värdinnan antog att vi inte vill ha varsin räkmacka då vi hade munnen fulla med rå fisk. En vettig tanke kan man tycka. Men det fanns inte i vår värld. Gratis är gott, och får man smörgås så tar man smörgås. Vi haffade tag i värdinnen, frågade skamset om vi inte kunde få räkmackan i alla fall. Jovars. I med den. Där tog intaget av föda dock inte slut. Vi hivade upp chipspåsen och lösgodiset, skämdes lite mer när värdinnan traskade förbi men lät ändå hungern (?) ta över och stoppade munnen full.

Sådärja. Framme i Sundsvall, the one and only hemstad för moí. Mammsen hämtade :) Hem till henne. Gjorde oss snabbt respektabla och tog oss sedan till Oscar. (Den enda nattklubben i staden värd sitt namn.) MYCKET folk, och minst lika mycket is i drinken jag beställde. Is för 74 spänn, snacka om dumsdristigt från min sida och fenomenalt smart från klubbens sida. Vi dansade järnet hela gänget - hade vid det här laget joinat Fia, Josse & My. En grym dansare från Ladies Night, tillika vår gamle danslärare, kallade på oss och vi begav oss snällt till Stadshuset. Där fortsatte dansen, med den skillnaden att vi nu mest fungerade som statister till dansproffset och hans dansproffskamrater. Grymmish med rolish! :)

Väl hemma hos mamma damp jag & Sara ner under täcket illare än kvickt, ÄNTLIGEN få sova. ZZzzzzz...

1 comment:

Anonymous said...

Nääää va söt du e =( tår i ögat..sötisen!!!det var underbart att se oss röda nissar beblandas med er gula-svarta konkurrenter..tycker vi ska satsa på en sammanslagning hihi..Hoppas arbetet snart är klart! pusss