Thursday, October 11, 2007

Framtiden

Idag blev jag hänförd.

Innan pumpen var det mamma-bebis-pass på gymmet. En sal praktiskt taget fullproppad av nyblivna mammor med tillhörande bebisar i famnen eller på golvet. Jag stod med näsan tryckt mot glasrutan (nästintill) fylld av fascination.

Varför sprattlar bebisar när de ligger på golvet? Är det någon typ av bebisspasmer? Så gulligt! Det enda som gav min bebisfascination en liten törn var synen av en unge med en tjock snorgardin hängandes över munnen.

However. Jag vill ha en bebis. Jag vill vara mammaledig. Få softa med latte på café och gympa med bebisen. I ett år. Tror jag skaffar tre bebisar på raken. Tre års softande - nice.

3 comments:

Anonymous said...

ååååå lät ju huuur skönt som helst med babysoftar år hihi..fast med en baby UTAN snorgardin iuuuuuuu!

My said...

Tror det där med bebis innehåller väldigt lite softande och väldigt mycket snorgardin, Hahahamy

Josefin said...

mmm ja håller med my i den frågan