Thursday, October 25, 2007

Hälsning från mig själv

Dagen i korta drag:

-Uppe okristligt tidigt. Precis som alla andra dagar den här veckan. Uppsalapendlingen börjar bli uttröttande. Sov hela tågresan förvisso, vaknade upp med dregel över halva fejan. Nu är jag så van att jag inte ens orkar skämmas.

-Muntlig redovisning inför klassen. Min egen mentala pepping gick strålande och redovisningen likaså. Andra delen av föreläsningen ägnade tyskarna åt att ge varje grupp som redovisat under veckan feedback och poäng. Vilket jag är ganska säker på att de ångrade efteråt. Det blev ett JÄVA TJABBEL i klassen. Själv satt jag lugnt tyst i min stol, mycket nöjd över att vår grupp fick dela förstaplatsen. We rock!!!

-Fick tillbaka minitentan. Full pott! Fett med tur, hade några chansningar. Tentan sammanslaget med grupparbetet resulterade att jag redan är godkänd på kursen. YES! =) Men är så nära VG att jag skriver uppsatsen i alla fall. Lika bra att försöka.

-Jobbade fyra timmar. Nej, det är inte det minsta motiverande längre att inta jobbrollen.

-Shoppade vin och öl. Råkade ta ut 3000 spänn istället för 300. Vad ska jag med så mycket pengar till? Är jag så rik? Har jag någonsin tagit ut så mycket pengar?

NU: Jag och bästisen har nyss stoppat i oss varsin studentpizza. Jag pimplar vin, hon sippar på öl. Hade ingen vinöppnare, fick jaga trevlig granne. Fick som tur var napp. Dags att omvandla sig till het brud, redo för danskväll på Sthlm:s Nation. Partaj!!!

(Älskar dig K. Puss.)

2 comments:

Anonymous said...

Ha ha jossan! orkar inte bry mig om dreglet längre!! :) tycker du och K ska med oss på lördag!! jag lovar en lek i alla fall denna gång! vi ska som sagt vara hos jesper!!! jag jobbar förresten med den andra jossans ex på nya jobbet!/P

Anonymous said...

åhhh jag saknar Sthlms på torsdagar!!! Hoppas ni har kul och att ni shakar järnet!!! Puss! Och grattis till bra resultat i skolan, YOU rock!