Wednesday, October 24, 2007

Dansa, jag vill bara dansa, dansa :)

Klev upp halv sex imorse. Jag intygar att det inte alls är trevligt att gå ut och vänta på bussen klockan 06.16 på morgonen. Det är nattsvart. Jag som är livrädd i mörket och vägrar gå hem själv på kvällen, skulle det vara lättare på morgonen?

Så jobbade jag fyra timmar och hade sedan föreläsningen inkl. en liten tupplur.

Väl i Stockholm igen fick jag alltså den briljanta idén att tillaga middag utifrån recept. Idén uppkom mest troligen ur mitt extremt dåliga samvete över att jag aldrig är hemma. Samt att jag på alla sätt än rent fysiskt är tämligen icke-närvarande när jag väl är hemma. Well, vägen till mannens hjärta går genom magen var min tanke, därav inhandlades sådana livsmedel som buljong, olja, peppar, kesella...Ovana för mig, men hädanefter är det homemade som gäller.

Hastade iväg till S.A.T.S. Odenplan, in i solariet för solning i en kvart. Desperat åtgärd inför helgens uppträdanden. Blir ytterligare solningar imorgon och på fredag. Deltog sedan på ett danspass med Keba. Så jädrans roligt att få dansa igen! LYCKA!!! Åhhhhh....jag haver icke ord för att beskriva glädjen. Framöver MÅSTE onsdagar bli min dansdag. Varje vecka. Träffade en ytterst trevlig och osvensk tjej dessutom som jag snackade med en gång på S.A.T.S. i Uppsala. Kul!

På sjuklingsfronten är jag, kors i taket, pigg. Känner mig kry. Vågar inte ropa hej, rätt som det är kommer förkylningsdjävulen. Eller så rider jag ut stormen med friskheten i behåll.

Imorgon: Muntlig redovisning tillsammans med min grupp. Nervöst, but it has to be done. Lite, pyttelite, roligt är det också. Jag ska tänka positiva tankar. JAG ÄR EN BRA TALARE. JAG ÄR BRA. JAG ÄÄÄR BRA. BRA.

Jobbar några timmar efter skolan, sedan ska jag och bästisen parta. Put your hands up in the air...:) Tjoho!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sprit, sprit, jag vill ha sprit! (Ta mig inte bokstavligen. Skola fredagmorgon. Men jag förtränger all tråkig fakta.)

1 comment:

My said...

Onsdagar är bra dansdager =)